|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hoppas ngn kan hjälpa mig med denna diagnos. Jag har en 520-89 29.000 mil som det helt plötsligt har börjat gnissla karftigt från höger bakhjul. Som jag tänker finns det två möjligheter: Bromsen ligger på och gör att det gnisslar alt handbromsen som ligger på. Jag bytte bromsbelägg för inte så länge sedan varför jag tycker detta verkar konstigt. Hjullager kan det kanske vara men det brukar ju föregås av ett malande läte i ca 70 km/h vilket inte förekommit. Det påminner lite om ett lagerljud och det pulserar lite men kom ganska plötsligt. Inte heller ngn skillnad om man svänger åt höger eller vänster vilket det väl brukar vara. Vad tror ni det kan vara? Ngn annat som det kan vara? Tacksam för hjälp | |
| Testa om det blir tyst alternativ blir värre om du lägger an handbromsen litet , tycker det tyder på ngt fel där om det gnisslar. | |
| Råkade ut för ett liknande missljud på min 525 E34-90 ,det visade sig bero på att en handbromsback lossnat från bromsskölden ,den sitter ju monterad med en fjäder och en sprint som vrids fast ett kvarts varv i bromskölden,det visade sig att nyckelhålet i bromskölden blivit för stort på grund av rost så att sprinten lossnat och handbromsbacken ligger och nöter mot bromstrumman ,jag ersatte sprinten med en lämpligt lång bult,en stor bricka och låsmutter ,det funkade för mig i flera år. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.