AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.011

Vanliga stolar E60/E61

35
Göteborg
Tesla Model Y RWD -23
Köper BMW tjänstebil efter sommaren.

Tänkte bara ta vanliga stolar, räcker de?
Vad säger ni som har 5-serie E90/91.

Eller ska man lägga till svankstöd?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Provsitt och avgör själv är nog bästa tipset. Jag skulle nog rekommendera sportstolar men då kanske du måste offra något annat, jag vet inte inom vilka ramar du rör dig.

Jag skulle självklart ta komfortstolarna om priset har låg prioritering...

Mvh Johan
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Svankstöd under alla omständigheter.

Sportstolar är också ett vettigt tillval om du inte tar komfortstolarna.
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Vet inte om stolarna gjordes om något i samband med faceliften -07? Vet att många med äldre E60/61 har klagat på standardstolarna, men jag tycker de funkar bra, möjligen att man saknar svanstöd men det kan man väl välja till. Hade E46 med sportstolar innan, det enda jag saknar är möjligtvis utdragbart lårstöd, annars sitter jag bättre i E61 s standardstolar än de sportstolarna.

Skulle först välja sportstolar men eftersom vi vill ha isofix fram så var man då tvungen att även ta elmanövrering av stolarna med minne alternativt komfortstolar. något idotiskt kan man tycka..
35
Göteborg
Tesla Model Y RWD -23
Tack för era svar, då får det bli svankstöd. Om det nu inte blir något kanon erbjudande sista modell året innan F10 kommer.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har standardstolar med svankstöd. Jag blir aldrig klok på svankstödet och tycker att standardstolen är ok utan det men min fru ville ha med det.

Jag ville egentligen ha sportsolar men om jag skulle kunna beställa isofix så var man tvingen att lägga till elinställning med minne eller komfortstolar. Valet stod mellan en 520d eller en 525d så jag valde större motor istället för en 520d med komfortstolar.

Jag är inte helt säker på hur jag ska göra när jag byter nästa år men det lutar åt komfortstolar. Framför allt vill jag ha minne för min fru och jag har olika inställningar så jag får alltid ägna en stund åt att få stolen rätt inställd.
pr
259
protos
E60 520I-04
Kör en 520-04 med standard stolar helt värdelösa om man jmf med volvo eller saab.
Notera att fram till årsmodell-07 är whiplash skyddet ej godkänt i krocktest.
först från -08 ok
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Kör en 525 2005 med vanliga stolar och dom är mycket bra. Jobbar på Volvo PV med broms som ingenjör och har kört hur många Volvo som helst och det är ingen skillnad, men det är subjektivt.
sv
129
svesam
520d Touring -07 LCI
523i -99
Jag åker med standardstolar i min och tycker de är helt ok.
Har åkt 5500mil utan bekymmer.
Skulle inte byta dem till sportstolar...
Däremot står komfortstolarna högt på önskelistan.
Köp med comfort stolar och Bra ljudanläggning allt annat kan man fixa i efterhand

Ka
6
Kalix
545i Touring -05
Komfortstolar. Enligt många tester de bästa som finns.
Jo
85
Johan_junbay
BMW 530XD- 07 facelift E61

BMW X3 3.0 2011 F25
har 2007 facelift e61, kanonstandardstolar, förutom nackstöden, men man kan köpa kudde på mekonomen.
var först helt anti standardstolarna men testade. nu är jag helt anti sportstolar istället.

komfortstolar har jag aldrig testat men de finns väl bara i skinn?
var tvungen o köpa en bil från tyskland för att få en bmw 530xd med tyg klädsel, det bästa jag gjort, så otroligt mycket bättre än skinn på alla sett förutom att se på, men även då är de ok, ser rätt bra ut med mört tyg, ska fixa bilder sen..
Håller med, tycker standardstolarna är bättre än sportstolarna, jag vill ha lite rörelsefrihet och jag kan åka hur långt som helst i de vanliga utan kramper eller träsmak! En fråga om personlig smak, har lärt mig att känna efter själv istället för att lyssna på andra som säger att du MÅSTE ha sportstolar. Komfortstolrna är dock klart bäst. Dock klart dyrast också. Jag är 189 cm och väger 92 kg, sitter utmärkt. Då är jag ändå uppväxt med Volvostolar, detta trodde jag aldrig att jag skulle skriva om BMW's stolar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.