|
|
|
|---|---|
|
Tjena problemet med plötsliga motorstopp var som jag trodde pga defekt vevaxelgivare ( gjorde diagnos) Nån som vet var den sitter och ungefär hur man gör för att byta den? | |
|
Tror kontakten sitter under insugen, (även kamaxelgivarens kontakt sitter där) sen går den ner till vevaxeln, du ser den om du tittar ner mot fläkten, lättast är att ta bort fläkten och lossa på kylslangarna mot motorn så du kommer åt lättare, krävs ganska små händer för att lossa på kontakten under insugen utan att lyfta insugen, men det går. Är kanske en halvtimmes jobb att byta givaren. Mvh DuNegro |
|
| Har du bytt den här sensorn själv? Finns många bud på vart den sitter tex på vänster bakre sida nertil på motorn nära växel lådan mm . Kamaxelgivaren vet jag vart den sitter har bytt den själv förra året . | |
|
Jag bytte den själv på min 728, samma motor som i din, den sitter på vevaxeln frampå motorn, den mäter kuggen på skivan där. Borde väl inte skilja på modell när det är samma motor. Eller har jag fel? Mvh DuNegro |
|
|
ok ja den borde ju sitta på samma ställe :=) om man tittar ner på motorn sitter den då på vänster sida om fläkt kopplingen? Jag måste göra den här reparationen idag så om du kan beskriva lite närmare vart den exakt sitter hade varit mycket uppskattat . |
|
|
Kanske denna bild kan hjälpa dig: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Denna bilden kanske hjälper Länk nr 9. Detta är fram på motorn, man kan se fästet även på denna bilden Länk Jag har inte bytt själv utan gissar hej vilt så tro mig på egen risk :) |
|
| Aj, försent... | |
|
Just det, borde bara sitta en givare där nere, borde inte gå att missa. Lite svårt att komma åt bara, men i övrigt lätt gjort. Lycka till. Mvh DuNegro |
|
| Tack för all hjälp jag rapporterar hur det gått ska iväg å mecka nu ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.