AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
563

Felaktiga värderingar från bmwägare

Bjudko
När folk frågar vad sin bmw är värd är det oftast folk som redan äger en bmw som svarar och vad resulterar i det, jo ett överpris eftersom bmwägare inte vill nedvärdera sina bmws(import etc som satt ned priserna). Så igentligen är svaren från bmwägarna i vissa fall helt onödiga... Baserar detta inlägg på bumpers inlägg för ett tag sen.

2000 spermier varje sekund
MGB - 67:a
Jaguar Daimler 3.6 L 87:a
Likvid
Det är ju bara ta och kolla gröna listan vad dom är värda, då är dom flesta M3:or, M5:or för högt satta priser i detta forum.

Varav anledningen ingen köper och deras bilar blir äldre och billigare så blir de ändå svårare sälja.

varför ska man gå efter gröna listan? det är ju ett ovanligt korkat inlägg. de enda som går efter grönlistan är bilhandlare vid inbyte. annars är det alltid utbud och efterfrågan som styr priserna. så kolla vidare ni två, som uppenbarligen inte har någon BMW. Köp ni till de skampriser som iallafall bjud-ko lägger in på forumen, så kan ni ju berätta sedan vad ni fick för er veckopeng.....
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
LÄR ER EN SAK:

Välskötta BMW kostar pengar... ovsett vad folk tycker.
Är så jävla less på vad folk tycker angående värde på deras bilar. Vissa betalar för välskötta bilar och inga "vrak" är intressanta"

Sluta och värdera efter "vrak"

Mvh Jocke W

PS: SKÅL!!!!!

Bjudko
Som sagt bara bmwägare som inte vill få sina bilar nedvärderade :)

Bjudko
Sen så angår detta mest d äldre bmws som finns till salu, tidiga år av e36 har ett högre pris pga att priskurvan ändrar i jämförelse med år 95/95 och frammåt som är betydligt billigare om man jämför ålder etc. Allt detta pga att nya karossen kom 91 och räknas av ägare och intresserade som lika bra även om den börjar bli riksgammal i tidigare årsskeden.

verkar som att nedvärderingsligan inte har sett några bilar i verkligheten, utan bara i pappas motorbörsen....
varför ska vi behöva få våra bilar nedvärderade? finns ju ingen anledning att bjud-ko m. fl. sitter och säger att BMW inte är något värda, när vi vet vad vi och våra kompisar köper och säljer våra BMW för. ingen kan ju veta BMW-priser bättre än de som faktiskt köper och säljer en BMW. genom att kolla momsfiffel/krockvrak/mätarskruvade bilar på tv4 text skaffar man ju sej inte den rätta prisbilden. fråga en polis var de letar importbedragare i första hand, så kanske prisbilden får sig en förklaring!
ett litet test till nedvärderingsligan: en 525i -95 touring, med 15500 mil, ac, aut, maldivenblå met, fint skick. Vad tror ni den gick för? gissa så ska jag berätta sen, med tanke på att en 520i-95 skulle vara värd 45000 kr enligt bjud-ko......
Det verkar som om vissa personer eller person inte vill ha en BMW. Då finns det ingen anledning att kritisera priserna, då den eller de personer inte vill ha Kvalitet=BMW. Gå och köp en sprillans skoda för 130000kr istället för en M3-93 och DU kommer säkert vara nöjd att du fick en ny bil istället för en gamal BMW. Men jag kan garantera att BMW:n kommer rulla på de svenska vägarna långt efter att skodan blivit skrotad.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Johan 328i: Måste få gissa..

130.000:-

/Edvard
BMW CS # 4503
Likvid
Nu är ju inte BMW världens bästa kvalitet heller som vissa försöker framstå.

Vanligaste felet är att bilarna blir hängiga i framvagnen efter 8000mil.Växellådorna inte håller, karossen blir mjukare.

Och då jämför jag med bilar som är gjorda köra hårt med, typ Porsche som aldrig viker ens efter 15000mil med brist på svaghet.

Angående gröna listan så är det ju faktiskt vad marknaden är villig betala för en bil.

Sen att BMW Solna är världens sämsta inbytes ställe är en annan historia.De tar gröna listan minus 20% på det och ingen prutmån på ny bil.

Deras svar:

Folk byter in ändå och köper.

Då man måste de kunderna vara jävligt dumma.
Om inte BMW har så bra kvalitet, vad har då övriga bilmärken på marknaden!! Kanske man då måste köpa porsche? Jag har då aldrig läst inågon köpguide om BMW att de skulle vara så dåliga som beskrivs här ovan. Att dom efter 8000mil är redo för div. renovering. Växellådorna framstår alltid i alla tester som föregångare, inte ens porsche hänger med där. En sak till. Den nya M3:an, kanske världens bästa bil enligt många kostar lite om man jämför med tex porsche. Där tar porsche betalt för namnet. Jag och de flesta med mig håller nog med om att BMW, trots brister ändå håller måttet som kanske världens bästa bil!!

alen
en bmw som blir hängig i framvagnen har gått minst 30000 mil!!!

det enda som slits på en bmw är VÄXELSPAKEN
haak
En bmw xxx som kostar 75,000 ger oftast mer för pengarna än samma bil som kostar 45,000 eftersom fina bilar måste säljas till underpris för att man ska bli av med dom. Hur ofta har man inte hört folk säga
- Jag kan ju hitta en likadann för 10,000 (det finns nog till och med nya ferraris till det priset) sen att det oftast är ett upprostat slutkört vrak verkar inte folk bry sig om
Likvid
Hahaha....

alen:

Skämtar du med mig eller?

Om BMW körs som en Porsche så blir dom hängiga i framvagnen, spindel lederna är det vanligaste felet som alltför oftast slits ut VÄLDIGT snabbt på en BMW.

Nu säger jag inte att jag tycker bäst om Porsche eller BMW, båda är bra bilar, men BMW orkar inte hård körning på samma sätt.

Men du kanske glidåker din BMW?
Okey! Om man kanske jämför en gubb BMW så är det ju klart att porschen är mkt bättre, men när vi pratar om BMW M3 då är det andra bullar och det är väl de bilar vi ska jämföra. I bilsports köpguide av M3 E30 kan man läsa, "BMW M3 är en av världens mest underhållande standardbilar. Och inte bara det, en M3 håller ihop trots väldigt entusiastisk körning. Beviset är närmare 2000 tävlingssegrar" Vidare kan man läsa..."M3 är en av de mest underhållande och samtidigt DUGLIGASTE och mest PÅLITLIGA landsvägsbilar man kan köpa" Aldrig har jag då läst något liknande av någon annan bil. Och det är inte bara i Bilsport man kan läsa så fina ord om M3:an, utan i alla motorsporttidningar. Hur ska man då tolka det som skrivs. Jo, BMW följer inte utvecklingen utan dom ledar den. Ursäkta Porsch och alla andra men Ni är bara på andra plats och någon som påstar annat är bara okunnig eller avundsjuk på herrarna i Munchen!!

Om status går före en bättre bil, ja! Då får man helt enkelt köpa en sämre bil. Bara för att en massa turkar köper BMW får man ju inte själv vara så dum att man själv inte köper BMW. Tillslut får vissa personer som inte tål att Turkar kör exlusiva bilar nöja sig med att köpa Fiat!!!

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

En liten notering bara...

Var på illegalt "race" för ett par helger sen. Min kompis har kallat min BMW en massa olika dumma saker (bla spagetti-racer osv)... Själv har han en Volvo S40 T4.

Iaf så såg vi 2 st S40 där (+hans egna) och ca 5 st BMW´s. Alla BMW ägare var "vita" medans Volvosarna hade typ "pizzabagar-ägare". Gissa om han fick höra att han hade en "pizzaracer"? =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.