AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.071

Bmw m3 e46 Lambdasond 1-3

Hej tydligen är min Lambdasond 1-3 före kat defekt på min m3 e46 och ska bytas. min m3 är sv-såld och har endast rulalt 6000mil så jag har fortfarande en gällande maskinförsäkring som ska täcka lamdasond o kat och får endast betala ynka 1500:- i självrisk så till frågan. någon som vet vad en lambdasond kostar ny ?
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Till m3 e36 kostade den första 1800:- och den andra 2000:-. Detta är till en e36 så till din lär den säkert vara dyrare!
ok men då är det klart värt. o betala 1500:- för allting inkl jobbet.
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Jo helt klart men hur svår e monteringen? ;)
Visa användare
147
Organ
530i -06
Bytte på min.. sitter lite trångt men det går :)
ok vart sitter den.. lampan har nämligen tänds & släkts 2 ggr tror bara det är glapp i kontakten.. så någon som kan visa vart Lambdasond 1-3 sitter ´`?
Gå till bmw och få en sprängskiss utskriven över delen så ser du vart den sitter. Har du släckt koden hos bmw och den har dykt upp igen?
dom släckte koden och sa att det inte finns ngt fel för närvarande , doc sa han om lampan lyser igen bör den bytas.lampan lyste igen men släcktes en dag senare helt själv och har inte lyst sen dess. jag tror bara det va ngt tillfäligt glapp i kontakten. vad tror ni ? bilen har absolut inte gått dåligt på något sätt. ska köra med bilen ett tagnu och om den nu lyser igen kommer jag byta ut lamdasonen.
Visa användare
147
Organ
530i -06
Exakt sådär var min med! På min så kom besvären tillbaka då och då. Till slut blev jag less och bytte. Efter det har det funkat klockrent.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.