|
|
|
|---|---|
|
Tog ut m5an i går.Det var ju helt underbart.Den går ju som ett skott fortfarande och tystare och finare än nya 325an. Har lagt upp lite nya bilder här Länk Och det finns lite nya bilder på 325an med. | |
kilroy |
Jag har kört med min sedan början av mars. Innan jul uppgraderade jag mina bromsar och monterade en grövre koppling. Den känns lika tight som någonsin och jag blir allt mer tveksam till planerna på att sälja den. Dock har jag hittat ett annat intressant objekt, vi får väl se... Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Visst e det kul att köra de första runderna efter påställningen :-) Men förstår inte hur du kan tycka att M5an är tyst. Min låter mer i kupen än min 525:a E39:a från 2001. Har provat rätt många M5or innan jag köpte min och tycker dessa åxå inte direkt vara tysta i kupen. E39orna överlag är rätt tysta tycker jag , speciellt sedanerna (dock ej m5, kan de va ruggigt mycket bredare däck tro?, å nej jag kör inte på regumeringar utan Toyos värstingar.) Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Det var konstigt?Fast jag tror att mina bridgestone är mjuka.Ligger man i 140 så tycker jag att bilen går otroligt tyst och den varvar knappt något heller. |
|
| Snygga bilder du har tagit! | |
| väldigt snygg bil du har :D | |
|
Otrooligt läckra bilder !... det där är du bra på, även om jag ser lite PhotoShop-artefakter :o) Bilen ser också kalasfin ut och rött är en såååå läcker färg. Om du skall sälja den hoppas jag och önskar dig lycka till, och att du slipper alltför många "det är ju inte en facelift"-prutare. Får du dom bara att komma och titta på bilen borde den sälja sig själv. Beträffande tystnaden så är den en knepig fråga... Jag tycker också att bilen är tyst eftersom det som hörs är sånt jag VILL höra¹, förutom ett kanske lite väl högt rullbrus (har 19'' Conti Sport Contact 2). Ägaren till en liknande fast cabonsvart och kanske lika fräsch bil ;o) ¹ Jag hoppas ni förstår skillnaden jag försöker peka på mellan ljud man vill höra och sånt man inte vill höra |
|
| Tack för alla possitiva kommentarer.Det är ju svårt det där med att sälja.Jag lär ju inte hitta en bil med den färgen och i det skicket som den är i så lätt utifall jag ångrar mig sen.Men får jag ett bra bud så är det inte omöjligt att jag säljer den.Det är flera som frågat tidigare men då har jag sagt blankt nej till försäljning.Tror jag har kört ca 700mil på tre år så det är ju inte så mycket och den slog om i dag till 6400mil. | |
|
"svårt det där med att sälja" Jotack ! Å vad skall man köpa som är "lika" lattjo ? Jag var precis å lämnade min deklaration, å då tog jag "gängtappen" (M5'an alltså). Det är ju en så ¤&@$£§ bil. Dessutom tycker jag det är en av BMW's absolut snyggaste. De gjorde en 508 för 100 år sedan som liksom Z8 försökte likna, åsså gillar jag *trumvirvel* Compacten... åsså naturligtvis en del bamla klassiker som 635 etc. Men, E39'an är toppsnygg å med 5liters v8'an är den... Det enda jag nu skulle vilja byta den mot vore en ny M3 Cab, men de kostar för mycket pengar. goesta här på AutoPower å jag surrade en smula om vådan att hitta något som "slår" E39 M5. Det är en kalasbil !... behåll den :o) hepp PS. Nu lyckades jag att hålla mig från att säga något förklenande avseende hur du lyckats köra bara 700 mil på 3 år :o) |
|
|
Hej Vetifan om man inte skulle sälja bilen " 2002 turbo " o ge dig ett bud på M5an ????????? Ja!!!! sugen blir man med tanke på skick och utrustning, ägde en e39 540 man, år 2000 och kan bara instämma att e39an är en grymt fin bil. Så fick jag också skriva av mig lite. |
|
|
hfw Ja att hitta någon annan bil blr ju väldigt svårt då M5 är ganska unik med alla egenskaper den har.Det är väl typ bara rs6 som har samma komfort och storlek men den driver ju på alla fyra och vill inte jag.Sen har vi ju amg E55 men den finns bara med automat.Sen kan jag inte komma på några andra kombantanter då italienska och engelska bilar inte har den kvalitets känsla som jag kräver tyvär. |
|
Njuren |
Grymt snygg! "the things you own end up owning you" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.