|
|
|
|---|---|
|
Hej, Var tvungen o bytta en slang till AGR/EGR kylningen. Slangen satt under sjaelva kylnings-filtret (en del daer avgaserna gar igenom och blir nedkylda innan det igen skickas in til insuget). Var tvungen att demontera mer hela AGR-kylnigen fran grenroer til insuget. I samband med platsbrist var jag tvunbgen att flytta bilen till en annat garage. Koerde bilen dit (ca 1km) utan AGR/EGR systemet inkopplat. Halvvaegs varnade bilen (logiskt!) foer increased emission och motorlampan taendes preicis innan jag stannade av motorn. FIxade allt idag och monterade ihop alt idag. Efter en lang lugn provtur foer att koera varm motor och kolla att allt funkar och haller taett sa aer motorlampan fortfarande taend!????? 1. Aer detta nagot BMW maste 'slaecka' eller kan det vara nagot annat!? 2. Kan det vara en sensor som flippat ur i relation till att jag koerde bilen utan AGR??? 3. Det kan vael inte vara katalysatorn eller lambdasonden som skadats i samband med min lilla 'flytt' av bilen!??? Kommer att dra till BMW och fa motorn utlaest - men taenkte hoera med er sdom kanske vet eller har erfarenhet av liknande 'problem'. Mvh marineutter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.