|
|
|
|---|---|
|
Hej halloj, Har en 318 -04 som har gått 9500mil nu. Glasen till strålkastarna fram är i behov av att bytas, eftersom de har "krackat". Dessutom vill jag tro att det hade blivit ett stort lyft vid mörkerkörning med nya glas. Min fråga är, någon som känner till om man kan byta enbart glasen? Antar annars att det blir hela insatserna, som säker är "nästan gratis";) ? Om någon här har bytt glas, var det ett dyrt byte? Må väl och njut av en ledig 1:a maj! Hejs! | |
|
Ja det ska du kunna göra. Inte direkt svårt att få av dom. Tror att de kostar 2-300:- styck på BMW. // Daniel |
|
|
Halloj, Kanon, man tackar för svaret! Får åka ner till handlaren och snacka med dem. Må väl! Hejs! |
|
|
Jag gjorde det på min 01:a och 200-300 styck skulle man ju kunnat önska sig - de kostade 800 kr styck lite drygt + nya tätningspackningar. Däremot enkelt att byta själv och resultatet blir kanon. Dock så har de ju börjat krackelera igen bara 2 mån senare framför halvljuslampan - förstår inte. Är 55 wattare, borde inte bli för varmt :( |
|
|
kanske har använt något medel som inte va några bra. Har för mig att dom är kännsliga för pretrolium prodikter eller nått i den stilen. |
|
| Vi har bytt strålkastarglas på två E46or. Vill minnas att priset gick upp någon hundralapp vid faceliften. Tror vi betalade runt 1600:- för båda till en 03a och runt 1400 för båda till en 01a. Väldigt väl investerade pengar! Och du har alldeles rätt, det blev ett jättelyft vid mörkerkörning. | |
|
ofan.. kostar de verkligen så mycket? Då vart jag helt fel ute. Har för mig att jag frågade på BMW när jag körde E46 coupe från -00 och att de då kostade runt 300:- st. Kanske billigare till coupen då? // Daniel |
|
|
Nix! Inte billigare till kuppen... Går själv och grämer mig över min snålhet och mina blästrade strålkastarglas:( /SJ Surf Or Die!!! |
|
|
Hej halloj, Tackar er alla för bra information! Bilen ska besiktas i oktober senast, så innan dess har jag satt som "deadline". Om det kosta 1600 kr så får det nog anses värt det, om inte annat är det en billig livsförsäkring. ;) Skönt också att ha dem bytta inför hösten. Må väl! Mvh/Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.