|
|
|
|---|---|
|
Det är så att elhissen på förarplatsen ,e39 1998, numera bara går ner ca 1 cm när man ska köra ned den, sedan stannar den där. Det går köra upp den igen men längre än så vill den inte gå. Har hört att det kan vara någon slirfunktion, så att man inte kan klämma sig, som blivit utsliten så rutan inte orkar mer.(?) Men själva elmotorn i sig fungerar ju. Undrar om någon har råkat utför liknande fenomen och om det finns någon som meckat med elhissarna och som kan ge mig lite tips hur jag ska lösa det. Är motorn svår att byta? Rev ned dörrsidan i höstas och konstaterade att det var mycket skit i vägen i form av sidoairbag, krockbalkar mm. mvh jocke | |
|
Det enda som sitter i vägen(efter dörrsidan tagits bort helt) är krockkudde(sitter med 3st skruv)+det svarta skumgummiskyddet(bara att dra bort) sedan är det ovanligt god åtkomst faktiskt , kom ihåg att koppla ur batteriet under tiden airbagen är urkopplad. Har inte mekat med hissarna men det verkar vara ngt slags wiresystem som drar upp/ned rutan , öppnar du och kollar ser du säkert vad som felar. |
|
|
Nej det är det jag inte gör eftersom jag rev bort allt det där i höstas utan att se något. Därför undrar jag om någon haft samma fenomen att rutan bara går ner ca 1 cm men inte mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.