|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet nåt om passatmodellen som man bör veta om. Kan ingenting om denna modell. Länk Har kollat på denna. Tips och synpunkter om både modellen och objektet. Dallas Länk | |
|
Det man bör veta om en 9 år gammal passat är den överavanserade framvagnen den har, med 4 spindelleder på var sida är där alltid någon spindelled som glappar kostar ca 1000 kr styck . för att få någon rätsida på vibrationerna i framvagnen blir ganska kostsamma. mvh stefan |
|
|
Jag tittade på passat för några år sen i de årsmodellerna och det jag kom fram till var att man ska köpa faceliften som kom -01. Det var tydligen en massa förändringar gjorda mellan de båda och man skulle verkligen satsa på faceliften. Nu blev det ingen passat för mig, eftersom det nåt år senare blev det min första BMW istället :-) |
|
|
Har kört en sådan nu i 2,5 år och kan bara säga att jag är supernöjd. Inga fel inget slitet allting fungerar perfekt. Har kört igenom 2 besiktningar utan någon som helst anmärkning. Den har avancerad framvagn med den ger ju faktiskt en viss försäkran om att hålla bra och eliminera vibrationer. Jag gillar deras tiptronic låda som växlar silkesmjukt. Även om jag ägt 3 BMW tidigare tycker jag nog att körglädjen i Passaten är mycket god även om den inte är i BMW klass. Jag har sportpaketet i min Passat och dom stolarna är kanon att sitta i. Vad jag hört om Passaten i de årsmodellerna är att tändspolarna inte var så hållbara annars inga direkt standardfel att påpeka. Slitdetaljer får man byta vilken bil man än äger. Den du har i länken verkar vara välutrustad och priset ligger nog rätt. Kolla gärna om kamrem är bytt vilket den borde vara eftersom den skall bytas var 12000 mil. För övrigt kan jag bara rekommendera Passat som en mycket trevlig familjebil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.