AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
680

hjälp problem med cabben -95

kk
6
kkp
320 cab -95
finns det nån i närheten av borås som kan 320 cab??
problemet e att cabskyddet fasnar o cabben går inte upp...
motorerna funkar..
råkade dra i manuella spaket när jag drog ut baksätet o tryckt upp cabmotorn men då började cabskyddet krångla...
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
med cabskyddet menar du luckan eller ??

// Feeelix
kk
6
kkp
320 cab -95
ja luckan
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
Var det bara luckans motor som hoppade ur ?

I så fall får du ta ur motorn igen. (gör det inte via spaken för då är det risk att båda hoppar ut) Sen får du dra luckan manuellt samtidigt som du låter motorn gå och hitta rätt läge och sen stoppa i motorn i rätt läge.

Kanske dåligt förklarat :P

// Feeelix
kk
6
kkp
320 cab -95
har försökt med allt men ena motorn måste va i otakt kan inte se något märke för nollställning :-( får åka till bmw o se om dom kan göra nåt åt de men det kommer väl kosta multum....
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
Det var min far på väg att göra på sin med.. men ja lyckades fixa det där innan. sen har jag gjort lika dant på min cabbe.

men du måste ta bort båda motorerna i så fall och sen hitta rätt läge. är lite knepigt .. men man får tänka på att det sitter givare på flera ställen så det inte går att motorerna går fel. man får köra motorerna i luften och sen dra caben efter och hitta rätt läge. kan ta ett tag :P har fått göra det 2 gånger nu. :)

// Feeelix
kk
6
kkp
320 cab -95
det lät krångligt......du bor inte i närheten av borås o vill tjäna en slant?
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
jag bor i utanför linköping. så en liten bit är det väll :P liten extra slant är aldrig fel :)

// Feeelix
kk
6
kkp
320 cab -95
som sagt e ju en bit eller lättare sagt lång bit.......får se va man kan hitta på med det annars får jag ta mig en tur upp i landet
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
ja kolla lite på det :) ett tips är att va 2. när jag gjorde det på min så fick ja lägga mig i bagageluckan. :)

skicka medelande via profil eller mejl så kan jag kanske förklara mer när du kollat påt igen eller nått.

// Feeelix
kk
6
kkp
320 cab -95
ja ska göra de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.