AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
942

Hur får jag start på min E32 750 -88?

So
7
Sonny Lindgren
E32 750ial -88
E32 735ia -87
Bilen har stått i 3 dagar. Gick perfekt när jag parkerade i garaget. När jag ska starta snurrar starmotorn som vanligt men inget händer. På färddatorn står det - oil pressure contact - eller nåt i den stilen. Kan en trasig oljetrycksgivare göra att den vägrar starta? Hjälp!
Th
593
Theobald
750ial -88
Kan det inte ha med batteriet att göra!? I och med att bilen stått i 3 dar
utan att användas så kanske spänningsnivån i batteriet är för lågt.

Har för mig att det finns trådar om det här på forumet.

Pröva först att ladda batteriet.

Mvh

"Nöden är uppfinningarnas moder."
So
7
Sonny Lindgren
E32 750ial -88
E32 735ia -87
Har hittat felet och det var bränslepumpen som lämnat in. Sitter ju två stycken på 750 den ena la av för ett tag sedan så jag kopplade om och körde båda motorhalvorna på en pump. Kanske inte helt ok men vad gör man inte när man är mitt på resa? Har sedan letat lita vad man kan köpa för piratpump. original kostar ju multum och nu måste jag ju ha två nya. Kanske någon har ett bra tips vad jag ska köpa? Vill ju ut och köra!
So
7
Sonny Lindgren
E32 750ial -88
E32 735ia -87
Angående felmeddelandet på färddatorn. Det stod - oil press sensor - det var bara kabelglapp tydligen för när jag tog av kontakten och satte tillbaka så försvann det.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
om du söker på forumet bör du hitta endel om bränslepumpar. Någon har köpt på Biltema, jag själv har tagit isär och renoverat (håller ca 2 år)

/Mats J
So
7
Sonny Lindgren
E32 750ial -88
E32 735ia -87
Jag har nu monterat två st biltemapumpar (52-209) och kört några dagar. Det fungerar utmärkt! Tack till Mats J och alla andra som bidrar med tips på detta fantastiska forum.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.