|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med att värmen ligger på backspeglarna konstant vilket resulterar i att glasen blir flammiga och förstörs. Är det någon som haft liknande problem och kan ge tips på vad det är? Tog ur säkring 25 som är till den högra backspegelns uppvärmning, någon som vet vilken säkring som är till den vänstra? | |
|
Värmen i mina speglar var också igång konstant, är du säker på att de ska gå att stänga av? Värmen är ju inte såpass hög att det ska generera några problem. |
|
| Mina är också alltid på. Jag frågade någon gång på verkstan och de sa att så skulle det vara. | |
| Det sköts automatiskt. Värmen kontrolleras av en styrenhet med egen termostat i respektive framdörr. Värmen regleras i 4 effektsteg och är inkopplad upp till +20 grader celsius. Detta för att hålla speglarna torra! | |
| De är väldigt varma fast det är över 20 grader ute. Reagerade på det nu när glaset på backspeglarna börjar att bli flammiga. Är det bara att byta dom och hoppas att de nya inte blir förstörda av värmen? | |
|
Du borde lokalisera felet först! Visar huvudinstrumentet en vettig utetemperatur? Om båda är mycket varma när det är mer än 20 grader så bör något av nedanstående vara fel: - temperaturgivaren (som även ger utetemperaturen som visas i huvudinstrumentet) är trasig! - båda styrenheterna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.