|
|
|
|---|---|
|
Märkte att jag fått skramel under bilen om man kör över ett brunslock elr något liknande. och har lokaliserat felet till mittendämparn verkar som om rören inne i den har lossnat och ligger och skramlar runder. är detta ett vanligt problem? för det slutar nog med att det blir rakrör på då jag förmodligen plockar bort den dämparn också. | |
|
Är det ett "dunkande" eller ett skramel? Vet att ett lätt dunkande ljud från framvagnen på E46:an brukar vara krängningshämmarstaget som gett sig. Kostar inte mycket att fixa. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
nej det är mittendämparn som skramlar. undrade om det var vanligt att dom går sönder? |
|
Bayer_Aleks |
Hade skrammel så på min gamla Audi och det visade sig bara vara upphägningen, gummit, som hade ruttnat och gått sönder. Lyft upp den vet jag så ser du kanske om det är ett större fel eller ett skitfel. Jag köpte nytt avgassystem för jag trodde den hade gått men...det räckte med en tia för gummit :) |
|
Kolla upphängningen på avgassystemet noga. Det kan vara en platta som krokarna för upphängningen sitter på. Plattan kan spricka och då uppstår ett skramlande ljud. |
|
|
tack får ta och kolla det låter som en tröska när man kör på kullersten förtillfället |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.