|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet om det går att sätta i en 735 aut. motor i en 525 88 och ta svänghjul, koppling, växelåda i från 525:an? Och om det går att skruva lös spräng kåpan på aut lådan och sätta på 525:ans låda? Tacksam för svar! Mvh Jonas | |
|
hejsan råkade snubbla in på din tråd här vet ej om du fått svar på din fråga men här följer 735 = M30B35 med ZF4HP22 där man kan skruva lös sprängkåpan ja 525-88= M20B25 med getrag 260 högutväklad ej löstagbar sprängkåpa vill börja att säga att jag inte rekomenderar konverteringen då besiktningen kan ja en hel del att säga mot det då motorerna ser väldigt annorlunda ut annars så om jag förstått detta rätt vill du ha 735 motorn i din E34 fast med manuell låda om så är fallet så ta hela 735 motorn fast du behöver en getrag 260 med spränkåpa för en M30 motor och sen självklart behöver du svänghjul och koppling för M30 annars är det väldigt bolt on |
|
|
Egentligen finns svaren i 535powers inlägg, men jag tänkte förtydliga dem. Ja, det går att montera en 735 motor i en 525 -88 utan större problem. Personligen skulle jag köpt en 535 som har en sådan motor från fabrik. Nej, svänghjul, koppling och växellåda från 525an passar ej på 735 motorn. 525 lådan har ej löstagbar sprängkåpa. Du måste således använda svänghjul, koppling och låda från en 535, 735 eller annan bil med M30 motor (tex 530, 730, 635). Mitt råd kvarstår, köp en manuell 535. Trevlig bil för liten peng. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| som '' spiidfriik '' säger det är bättre att köpa en 535 manuel direkt för dom är idag billiga och billiga i försäkring och du har då heller iga problem med bilprovningen | |
|
Tack för svaren det är bara det att jag har en m30 motor och får tag på en billig e34 kaross det var därför jag undrade.. Mvh/Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.