AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.191

Komstig bakvagn E30

St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
Hej mina E30 vänner :D, har precis tagit ut Caben för säsongen, en 325 -90.. Känns väldigt kul :D Men, har ett problem med bakvagnen, De låter konstigt när man svänger ibland, både höger å vänster, å de "kluckar" till liiite när man köriväg sakta. Har kollat silentblocken, känt på drivaxlarna framåt å bakåt å glappar inget åt det hållet, glappar ca 1-1,5cm in/ut på båda sidorna, vilket jag antar att de ska göra för att de ska kunna fjädra :D men.. Vad f*n är felet? Har haft flera e30s innan med dåliga klumpar, men känner liksom inte igen ljudet.. Kan de vara bakaxeln som är slut ändå? Stora lamelldiffade klumpen är det iaf.. bilen i fråga har gått ca 16k mil så man tycker ju att klumpen borde stoppa längre än så.. Visst har de brännts gummi osv, men känner som sagt inte igen ljudet, de både kluckar å knakar.. blivit värre de senaste 2 dagarna.. :( Någon vänlig själ som kan tänkas ha en lösning, så slipper man skruva isär allt bara för att lokalisera felet.. Tack på förhand :D

the one and only.. BMW
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
har du tittat hardyskivan?

Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
det var kasst på min. annars byta olja i diffen vet polarns pappa hade problem med sin diff på e30 m3 dom bytade olja så slutade det knarra i den

Fr
41
Frede
320ia Touring -89
325i cab-87
520 ia -89
735ia -84
635ia -80
Min Cabbe klonkade väldigt mycket när jag hade köpt den, det lät som det låg något i karossen i baksätet där fönstren går ner, det visade sig vara övre stötdämparfästet vänster bak som var helt slut.

Johan
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
Hej, tack för svaren , ska kolla de där med oljan. Hardyskivan? vilken är de? :P övrestötdämparfästena bytte jag direkt jag köpte bilen så dom är det inte, men tack för tipset.. var ute å åkte idag å de lät inte lika mycket nu, konstigt, men ska kolla oljan, lär ju bytas ändå tillslut :D

Mvh Putte

the one and only.. BMW
Du
10
Dund
325i -90
Hej!

Skulle vara intressant att veta om du lyckades fixa felet ;). Har ungefär samma fel på min, knorrar/knarrar när man kör sakta och svänger.

//Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.