AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
453

Den vill bara inte... ;(

Jag har en 520 83:a och ibland så startar den...det är juh inte fel att den startar...men sen när den inte vill starta är problemet. Den får ingen gnista alls...och när den väl får det så är det en jävla gnista. Vad kan vara felet? jag har bytt rotor, fördelarlock, tändspole, tändmodul. Kan det vara givaren nere vid fördelaren som spökar? Snälla...jag behöver hjälp =/

E28 power!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
HM det du bytte var det nya grejor? Mitt tips är att kolla tändkablarna och stiften....mät spänningen över dem. Annars kan du kolla säkringarna att de är ok och hela...vet att oxidering kan skada dem också.
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
kolla kablen till luftmängdsmätaren om den sitter bra..

För på min hände de samma sak det var den kablen som hadde hoppat av.
stiften är nya och kablarna med. Det kommer ingen gnista ens från tändspolen. Det spelar ingen roll om sladden till luftmängdmätaren sitter bra eller dåligt. Den ska få gnista ändå.
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Åtgärd 1 skulle enligt mig vara att dra en tillfällig +matning till tändspolens "15" anslutning kopplad parallellt med den befintliga.
Dra den direkt från batteriet eller nåt annat ställe som har konstant spänning och inte går över tändningslåset, den får heller inte vara inkopplad utan att tändningen är påslagen för annars matas tändningslåset och eventuella förbrukare bakvägen genom den lilla sladden som går till tändspolen.

Detta därför att det är vanligt att kontakterna i tändningslåset slits och då får man ingen bra stabil matning till just tändspole och modul.

/Per
jag har redan testat o sätta plus direkt till tändspolen men det funkar inte. Jag kände lite på givaren nere vid fördelare och efter det så fick den en jävla bra gnista. Men sen efter sen hade gått ett tag så var det ingen gnista alls efteråt . Börjar tröttna på den här.
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Har testat och byta kondensatorn? Eller är den inbyggd i tändmodulen?

Diesel innehåller mer energi än bensin!
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
låter som om det är glapp i givaren.. byt den alternativt sätt dit en beg fördelare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.