|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur jag vet när min bil är tillverkad? Ska köpa kylare och det finns tydligen 2 st olika beroende på om bilen är tillverkad före eller efter 1998 09. Bilen är en e39 touring 523 1998. mvh jocke | |
|
Prova denna Länk och mata in bilens Chassinr enligt anvisning. \Matsh |
|
|
Hej, det går även att se på insuget. Är de böjda och går i en liten båge så har du "gammla" spisen (M52). Bilen är då tillverkad före 1998-09. Har du insugsrör som är horisontella (raka) så har du M52 tu maskinen och bilen är då tillverkad efter 1998-09. |
|
|
Tack! Nu vet jag. :) |
|
| Håkan: är inte oljestickan mer lättåkomligt placerad p TU'n också? | |
mole |
Då har man dubbel vanos va? Asso när man har horisontella insugsrör. |
|
mole: Jo... Mvh Janne. |
|
|
Du kan även se det på att den med dubbelvanos har en "vanosbula" som sträcker sig i längd över hela ventilkåpan och inte som med enkelvanosmaskinen endast en "vanosbula" på ena sidan bara(längst fram mot kylaren s.a.s.).. Hoppas du förstod? ;) Mvh Janne. |
|
mole |
Med resultatat att det nu är mkt krångligare att byta termostat vilket jag ska snart göra :) |
|
Någon som vet hur man kollar vilken inredning man har då? Alltså vad tyget/plyschen heter på bmw språk. |
|
| j.alvin: Be att få ut en utrustningslista från BMW. De skriver ut listan gratis om de är på humör. | |
|
tja... finns ingen bmw återförsäljare eller verkstad där jag bor tyvärr :( |
|
mole |
Titta under sätena på din bil Jag har haft turen att bilens "födelsecertifikat" har funnits där på alla mina bilar utom en |
| Jag bytte ju förarstol igår till en liknande då min var trasig i klädseln, där under låg det en lapp inklämd, men den glömde jag ju titta på, tänkte på det men sedan glömde jag bort det, typiskt! | |
RobKla |
Mole: Jag har just bytt termostat på min, det var "jätte"-kul |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.