AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.538

Sälja 325 Toruing '06 E91 - Försäljningstips och prissättning?

Ja, nästa vecka var det dags att sälja pärlan, får min tjänstebil om fyra-fem veckor så det är väl dags att börja nu.

Köpt på BMW i Solna, och jag är första och enda ägaren. Egentligen min sambo, eftersom hon står på bilen... :-)

BMW 325i Touring, 06.
Uttagen: 2006-08-16
Mystikblå metallic
Manuell låda
Svart tygklädsel.
16" 156-fälgar med sommardäck. 6-7 mm kvar.
16" Enzo-fälgar med dubbad vinterdäck (Nordfrost 3). 6-7 mm kvar.
Comfort + Advantage
Multifunktionsratt (den helsvarta, inte det urfula silverfärgade härket)
Takrails
Dimstrålkastare
Xenon
Comfortpaket:
Aut.avbländande inv. backspegel
Armstöd Fram
PDC bak
Regnsensor
Klimatautomatik
Farthållare med bromsfunktion
Radio Professional

Tror det var alles. Bilen har gått 3500 mil och är i oerhört fint skick, alltid handtvättad och har alltid stått i varmgarage. Har inte haft ett enda fel på bilen, inte ens behövt fylla på oljan själv utöver service.

...och nej, den har inte Dynamic för jag vägrade sportchassi och sambon satt vansinnigt dåligt i sportstolarna. :-(

Vad kan man tänka sig för slutpris och vad bör man lägga ut bilen för på stora vida Blocket? Bilpriser.se säger 204000-215000, men det tycker jag låter extremt högt även med tanke på de låga milen?

//H

Sålde min 325:a för några veckor sedan.

Liknande utrustningdet som skiljer är att jag har sportstolar i delläder och 18" M-fälgar med nya däck.

Du ser bilen i min profil.

Satte ut den för 210' fick endast några knepiga svar. Sänkte till 199' och fick några svar till.

Försäljningspriset blev 185'.

Min hade gått ca 3700 mil.
Tror på ca 170 i slutpris.
Ok, tack för hjälpen. Då ligger jag "rätt" i vad jag själv har börjat räkna med, runt 170-175 är väl vad jag räknat med som ett "ok" slutpris.

Sätta ut för 185' låter väl som en vettig idé då..

Missade att bilen har larm, bagagematta och förvaringspaket såg jag precis förresten, men de är ju inte direkt några prisdrivare. :)
Tog fem dagar att få den såld... Faktiskt INGA "nötter" som svarade på annonsen förrän bilen var såld. Fick lite över 170' och är nöjd, det var en mycket smidig affär som löstes på 30 minuter inklusive bank.

Dock så ska det bli väldigt skönt att ha tjänstebil närmaste åren -- varje gång jag köper och säljer privatbil känner jag mig rejält p*satt - en sak är säker - det blir inte en ny bil nästa gång jag köper privat. :-)
Grattis till försäljningen! Grattis även till pruttpassaten!!!..:)

Terry N
Nån som vill skarva lite emellan?

Länk

Ser på VV, han har ägt bilen i 5 dgr....
Asgarv, skoja inte.... Det är min bil. :-)

Verkar dock vara en kille som har sina bilar väldigt kort tid, så rimligtvis så lade han ut direkt för att se om någon nappar och har den liggande i 90 dagar på Blocket för att sälja efter sommaren. (Eller så tyckte han den kändes tråkig jämfört med E61 med M-sport..)

Tror dock att han kommer få svårt, med tanke på att jag fick extremt lite respons och då låg jag ju betydligt lägre i pris.

Undrar om han verkligen satt in USB-anslutning förresten, för det hade inte bilen när jag sålde den.

Han gav lite över 170 och vill nu ha lite mera... Ganska mycket mer..

Undrar hur man motiverar försäljning efter 5 dagar.. Antar att man inte kör med öppna kort och säger att man köpte för att tjäna pengar, utan det brukar vara olika svepskäl som plockas fram..
Nå ja, det är ju en fri marknad.

Som sagt, killen var öppen när han köpte bilen att han brukar ha sina bilar kort tid... Säkerligen kör han så där systematiskt, ut med den direkt på Blocket, och får han sen napp så får han - får han inte det får han väl snudd på samma pengar ändå som han gav i höst ändå.

Jag skulle se honom som seriös som både säljare och köpare faktiskt. Har man tid och ork så ser jag väl inget fel med att hålla på så. Själv så jobbar jag och spenderar min fritid på annat istället.. :-)

//H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.