AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
793

Nyinköpt 323 Touring

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Då var man med E36 igen :) Riktigt saknat känsla av lite äldre BMW. Det blev en 323i Touring med 20" mil på mätaren, bra historik och origanal bil går före styling. Ser inte jätteupphetsande ut men förbaskat trevlig att köra, riktigt härlig motor i 323:an! Har precis köpt hus så denna bilen ska jag pendla med till jobb. 118dM är fortfarande kvar i familjen men den kör frugan :)

Ville bara dela med mig av den härliga känslan att ha köpt bil!

Mvh
Kristoffer
da
101
danielbas
318i Touring -09
Gratulerar! 6 cylindrar från -96 är ju fler än 4 från -09... Men du får det kanske ändå tufft att hänga på frun vid snabba omkörningar!? :)

Min bror började sin BMW-bana med en E36 Compact som jag erbjöds att ta över vid försäljningsdags. Dumsnål som jag var behöll jag min Golf...
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
=) på dom höga växlarna kan det nog bli svårt men å andra sidan ljudet från "sexan" övertar nog den känslan.
En lite rolig grej var att förra ägaren på bilen var en gammal kollega som jag jobbat med i Lund för ett par år sedan, så det vara bara att ringa och kolla med henne om skick osv... sen är det ju en gammal bil så man får väl räkna med lite omkostnader på den. Billig att äga med försäkring blir den iallafall.

Det är ändå nåt visst med lite äldre BMW känns ibland mer hållbara än BMW:s nya bilar, tänker mest interiört, knappar och reglage känns verkligen gedigna. Gammalt såklart, men har märkt att jag gillar den känslan lite...
Men sen nybilskänslan är ju något alldeles underbart också. Sån härlig känsla att veta att ingen annan har kört denna bilen innan.
Hoppas din bil går bra!

Ha de bra!

Mvh
Kristoffer
Visa användare
222
jesseboy
520iaT 2002
Grattis!
Jag trivs kanon med min 323T, fastän den har automat. (tjejens krav)
Går förbluffande billigt och har riktigt bra klipp.
Hoppas den kommer att funka bra för dig!

Power is FUN without Control
www.geronimoagency.com
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
CompactK: Känslan i Bmw blir bara bättre och bättre ju äldre dom blir :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.