|
|
|
|---|---|
|
Har två olika nyanser längst ner på bilen. Bild här: Länk Gissar att den lilla delen bakom V framhjul är utbytt på något sätt, men fick ingen info om det av förra ägaren. Måste man lacka upp den delen tror ni, eller kan man lösa det med någon slags bilvårds-kemikalie? Jag vill få fram samma mörka nyans som bilens kjol är i övrigt. tacksam för tips! | |
|
Det finns ju kemikalier som brukar heta i stil med "Bumper Shine" och liknande som är gjort för att göra omålade plastytor mörkare och mer likt nya. ______________________________ //Lövet |
|
| Det e ju inte plast... det e plåt av ngt slag! | |
|
Även om det är plåt så är det ju en matt lack så Bumper Shine eller motsvarande borde kunna lösa problemet. Vad jag förstår så är det vita vaxrester och annat skit som fäster just för att det är matt lack. Tror inte det blir sämre med Bumper Shine oavsett som biten är plåt eller plast eller ööööhh nåt annat :-D Niklas Fransosen |
|
|
Helt sant. Tack för alla vettiga tips! Ska införskaffa mig en sån där bumper shine produkt o testa... |
|
|
varför inte nedlackera i bilens blåa färg? det blir ju snäppet snyggare /Jonas |
|
|
Skulle man ju helt klart göra, men saknar tid och pengar just nu... vad kan det kosta på en höft? Svårt att hitta kulören?! |
|
| Kulören är inte särskilt svår att hitta, snarare att din lack har använts i ett par år medans det blir nylackat på delarna. Färgkoden står på höger sida under huven. | |
| Du kan ju måla om nederdelen med mattsvart färg. Maskera, matta ner lite och spruta på mattsvart med en sprayburk. Då kommer du undan med ett par hundra kronor och får ett fräscht orginalutseende. Snyggast blir förstås att lacka ner i bilens kulör. | |
|
Det e klart man e sugen på att lacka ner, men den svarta färgen som är i övrigt (utom den lilla delen bakom däcket) är i övrigt hyfsat ok! Får nog duga så länge i alla fall.. Ska testa en sån bumper shine historia... Kanske pillar in ett litet foto med resultatet ;) |
|
| min var lite sådär med missfärgningar från salt och annat,tvättade noga och la på ett lager bumpershine sen såg det som nytt ut igen :) | |
|
KUL! Efter en lite noggrannare tvätt så kärde jag på Turtles Bumper Shine. Helt klart nöjd med resultatet, så jag drog över alla lister, stötfångare och backspeglar. Se här för resultat om ni är intresserade! Länk Länk Hoppas det inte sköljs bort i första tvätten snart bara ;) Tack för alla bra tips dessutom! Ska verkligen ta en funderare om att lacka ner.. |
|
mole |
Blev ju en jävla skillnad, undrar bara hur länge det håller? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.