|
|
|
|---|---|
strömberg |
bilen går lite ryckigt mellan 1500 o 2000 varv,känner nån igen detta?Vad göra? |
|
hejsan!! Har samma problem på min 320....en kompis sa att den kanske ahde sotat igen i katten... |
|
|
Jag hade samma problem på min... bakvagnsbussningarna var helt slut men det märks bara när man kör sakta typ 1:an 1500 varv alldrig när man kör på 50 väg och uppåt om det inte är det så vet jag inte men det låter ju konstigt på en sån ny bil som din... |
|
|
...jeg har en 323i (1997) og den går også "ryckigt" mellom 1500/2000 o/min. Jeg har en ide´om at problemet måske kan være motorstyreenheden, dvs. den software der styrer hvordan motoren skal arbejde. M52 motoren har en styreenhed fra Siemens hvor det almindelige på BMW er styreenheder fra Bosch. Styreenheden fra Siemens er programmeret iht. et "spare" program, dvs. stop for benzinen ved bestemte anledninger. Måske er denne "spare" funktion for aktiv/brutal ved nevnte motorhastighed ? V-max |
|
strömberg |
Styrenheten ja,men det är bara att lämna in på bmw eller?Låter inte helt gratis. MVH UFFE |
|
...Strømberg,...nej jeg tror ikke BMW kan løse problemet. Jeg har påtalt problemet ved inspektion 1 og 2 i Danmark, men det hjælper ikke. Motorstyreenheden er som den er og BMW har ikke et alternativ. Det er nok et latent problem som ikke kan løses. Måske hjælper det at "chippe" bilen med en chip fra en anerkendt producent ? Da vil motoren få andre (og måske bedre !) parametre for hvordan den skal arbejde ved ulige hastigheder. Jeg har imidlertid ikke "chippet" min bil og min udtalelse er derfor kun kvalificerede antagelser. V-max |
|
| Det skulle inte kunna vara ett litet överslag i någon tändspole då? | |
|
Håller med om tändspolarna, jag fick byta 4 stycken på min en gång, överslag i allihop...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Har varit på Verkstadn nu hade små ryckningar vid 1800 rpm tydligen hörde dom på något lustigt sätt ihop med ett jordfel på tomgångsmotorn. Efter dom fixat jordfelet har jag inte kännt av ryckningarna kanske kan det vara samma fel på era? |
|
| Det jag skulle tippa på är lambdasonden... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.