|
|
|
|---|---|
|
Hej. Det sitter 255/40 R17 bak på min 740 och det saknas innerskärmar. Vet någon om man kan ha innerskärmar med dessa däck ?. Tycker det är lite väl brett med 255, vad rekommenderar ni som vet. peth | |
|
Va? saknas innerskärmar? Nu fattar jag ingenting. Visste inte ens att ta loss innerskärmarna, är inte dessa gjorda i plåt som sitter ihop med karossen. Om man kör utan innerskärmar tycker man att plåten innan för borde rosta direkt. Har själv 255/40-17 bak på min bil, absolut inga problem, tycker det är alldeles lagom, bilean är sänkt. |
|
|
Sitter ju innerskärmar i plast...som på de flesta andra bilar. Kolla på en skrot eller så efter nya innerskärmar om de saknas. Jag kör med 275/35-18 bak för tillfället, och innerskärmen är inget problem, ytterskärmen däremot fick jag ändra lite på. Innerskärmarna är ett viktigt komplement till rostskyddet (som faktiskt är ganska bra ändå), men framförallt tar det bort väldigt mycket vägljud. Körde utan ett tag när jag höll på att experimentera med olika fälgar och däck, och senare anpassade ytterskärmarna, och det är väldigt stor skillnad på vägljudet! Jeppe |
|
|
Tack för svaren. Jag provar med att skaffa innerskärmarna och montera. peth |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.