|
|
|
|---|---|
|
Hejsan bmwfolk. Nu har jag ett problem med min kära coupé.. När jag kört bilen så att bilen blir genomvarm och sedan hamnar i kö så går tempmätaren upp lite gran och ofta ganska fort, men när jag gasar på och kör hårt med den så är det inga problem då går den rätt upp som den ska. vad kan detta bero på? kan det vara någon värmeventil eller nått annat? Mvh Christoffer | |
Bayer_Aleks |
Låter som att termostaten spökar. |
|
Från begangnat guiden: "Fläktkopplingen på E36 är av visko-typ kan med tiden råka ut för nedsatt funktionalitet. Symptomen är att temperaturmätaren går upp för högt under kö-körning eller vid höga temperaturer, med kokning som följd. Kokar motorn finns det risk för att toppen slår sig och blir skev eller i värsta fall spricker. Kontroll av fläktkopplingen görs enklast genom att man tar tag i fläktens vingar och känner efter om det glappar i fläktens centrum. Det ska även vara ett visst motstånd när man snurrar på fläkten för hand. Att byta fläktkoppling kostar ca 1200 kr." låter som det är den :) |
|
|
Snatchad: jag tänkte på den också:P jag kollade den när jag bytte olja sist och la märket till att den inte hade så mkt motstånd i den när jag skulle snurra den. vart kan man köpa den, har letat lite förut men inte hittat nått speciellt. Mvh Christoffer |
|
| tänk på att den inte ska ha mycket motstånd när motorn är kall. Motståndet i den ska öka när motorn blir varm | |
|
Hej Kolla även så att fläkten till AC:n funkar, Har för mig att det var detta fel som fick syrrans 320 att koka mitt inne bland lejonen på kolmården :=) |
|
|
Japp, kondensorfläkten används även som extrafläkt för kylsystemet. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.