|
|
|
|---|---|
|
Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ | |
|
Varför gör man på detta viset?! Jag ser ju likheterna med den BMW E34 som hade rullat från handlaren och hem och sedan gömts undan i en lada. Men denna bil har ju de facto servats och besiktigats varje år!?! Hade jag varit lite smått galen och Volvo fantast så hade jag nog köpt den, jag har en liten förkärlek till när prylar är i nyskick fast de är över 10 år och äldre. Det blir som att kliva tillbaka i tiden :) Mvh/ Niclas |
|
|
Helt fantastiskt! En gång i tiden räckte det med att äga en bil för att uppnå någon form av status, innan stormarknader och dynet-runt öppna bensinstationer som "kräver" att man snurrar upp några onödiga mil i månaden? Att modellen inte är top-of-the-line och att priset är hyggliga 79k gör det ännu mer fantastiskt. =) The way we see the problem is the problem. (?)www.helrätt.se |
|
| Tänk om Volvon istället var en BMW 740 -88, världen vackraste bil! | |
|
Vilken pärla ägaren har säkert varit rädd om den,ser inget konstigt att den gått så lite.Han har väl haft en bruksis och söndagsåkt i denna. Min dubbeli har jag åkt 50mil med sen förra bes som blir 2år nu på lördag. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Grymt fin och ovanlig! Men skulle hellre se en 740 GLE med det gamla utseendet med plysch och de snirliga siffrorna :) M V H Stephan |
|
|
Själv är jag extremt svag för "nygamla" bilar, tusen gånger mer intressanta än en fabriksny bil. Denna är rätt trevlig med, inte lika extremt låga mil, men å andra sidan är den ju av rätt märke :) Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Men vilken otroligt hemsk inredning, synd att det inte var en 325 då skulle den nog blivit såld direkt nästan oavsett pris! | |
|
samuel2: "Tänk om Volvon istället var en BMW 740 -88, världen vackraste bil!" Fanns det en sådan modell då?? |
|
|
samuel2: Jag tror den hemska inredningen är en överdragsklädsel(gissning), vilket skulle kunna innebär att det finns en "osutten" klädsel under. Det hade ju knappast gjort saken sämre.... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Jag skulle lätt kunna köpa Volvon om jag hade pengarna och plats för den! M3 E30Länk |
|
| Jo volvon är verkligen mumma, hade det varit en 760 eller HGW hade jag slagit till direkt! Runt år 2001 såg jag en 760 -90:a på VROM som hade stått osåld i 10 år hos handlaren med några få mil på mätaren, då kom haklappen fram må ni tro:) Instegsmodeller som annonsens GL, eller enklare standardbilar överhuvudtaget är väl inte sådär supersvåra att hitta lågmilade garageexemplar av? Cabbar och Coupeer finns det också många fina ex av. Top-of-the-line mod. och HGW's finns det däremot avsevärt färre lågmilare av, t.ex. fick jag leta mer el. mindre aktivt i drygt 5 år innan jag hittade en tidig 750 som gått under 10K och där skicket motsvarade miltalet. | |
|
Verkar som både Volvon och E30:n är sålda nu. suck... :( Riktigt kul med sådana "udda" annonsbilar. Det borde finnas en tråd under övriga fordon där folk kunde lägga upp tips på riktiga fynd liknande dessa. Spelar ingen roll om det är Toyotas eller Oplar mm. Ovanligt och kul med gamla 80-talare som rullat så extremt lite. |
|
|
Jag har en 1981års Toyota Corolla KE70 med 14000mil precis köpt av ägare 2 som hade den sedan okt-1984:) får se hur länge den stannar. Stephan |
|
| Äh, läste fel... trodde det stod långmilare... inte många som slår min Volvo 745 -89 med 65.000mil.. den är slutkörd. | |
|
Ismo => Bläddra i ViBilägares arkiv, de hade en artikel för några år sedan där en kille hade kört över 100.000 mil med sin 740. Om jag minns rätt så hade han fått byta toppackningen vid typ 96.000 mil :) Mvh/ Niclas |
|
| Vår reserv lastbil slog över på 150 000mil och nu fick vi byta vattenpumpen det var enl. Scania otroligt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.