|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en av de 325i T -08 som såldes av Bilcentralen för 219000:- Utan ACC och multiratt. Bilen har gått 320 mil nu och vi hade en diskussion om nuvarande värdet på bilen. Vad tror ni? kan upplysa om att ett par polare tror att bilen är värd mer än vad jag tror. Bara roligt att kolla vad andra tror? | |
|
Avsaknad av ACC och Multiratt kanske hamnar någonstans kring ~20' mindre än jämförbara bilar. Kolla på blocket. -> Länk Skulle du sälja den idag tror jag du får tillbaka pengarna i alla fall. ______________________________ //Lövet |
|
|
Ja jag tippade på en bit under det jag gav. De andra trodde jag skulle kunna få ut mer..Xenon och sportstolar var det ju på dem också.. Jag trodde runt 185´ , kanske lite lågt trott då..? |
|
| Tänkte du sälja för 185' tar jag den direkt! | |
|
Hehe nä jag hade inte tänkt att sälja..Trodde bara att värdeminskningen var lite större. Men det var ju rätt ok pris från början. Tror gärna på kompisarna som tror att jag kan få ut samma pengar jag gav för bilen.. Då hade jag kunnat sälja eller byta mot annan bil |
|
| Tror definitivt du får ut mer än 219', bör väl kunna få 249' i alla fall. Tänk på att en ny kostar från 330' och din är ju nästan ny! | |
|
Nä tror du det? 249 skulle jag sälja direkt för.. Vill ha en sedan av något slag känner jag..Blir svårt att byta ner sig motormässigt tror jag, bilen går ju sjukt skönt så det ska till nåt bra för att byta eller sälja :) |
|
| Samtidigt skall man inte glömma att BMW har väldigt förmånliga rabatter på nya E91 med facelift, comfort+dynamic vilket bör pressa pre-faceliftade bilarna något. Dock bör man lätt få igen pengarna på sin kampanjbil ifrån Bilcentralen trots den lite udda utrustningen i.o.m att begagnatmarknaden vänt rejält. | |
|
Lite småsugen på att prova lägga ut den. Nya v-däck och sommardäck på 18-tums är inhandlat, men är rätt sugen en sedan, kanske nån cab.. Ja tål att tänkas på :) |
|
|
Jag tror det är realistiskt att få tillbaka pengarna men jag är tveksam till att kunna tjäna några större summor. Hade du sålt den direkt tror jag du hade kunna tjäna 20.000 kanske t.o.m. 30.000. Men jag tycker inte det är dåligt att kunna åka ny bil nåt halvår och få tillbaka slantarna, det är nog få förunnat. Men testa med en annons, det kostar ju (nästan) inget. |
|
|
Med tanke på att man normalt sett förlorar 20-30% av bilens värde på den första resan hem så har du i jämförelse gjort en alldeles utmärkt affär. Njut av känslan att åka fin bil riktigt ekonomiskt eller så försöker du sälja av den. En blocketannons är som nämnt ytterst små pengar i sammanhanget. ______________________________ //Lövet |
|
|
Njä jag hade väl inte tänkt att tjäna några pengar på bilen, få tillbaka pengarna och nån krona till kanske med tanke på nya däck/fälgar. Men problemet är ju bara, ska jag byta ska det vara till något riktigt roligt, gärna inte äldre än -07 och inte massa mil på mätaren. Och så ska det väl i så fall vara sedan eller ev cab..Bara komma på vad.. |
|
|
Bara ett exempel Länk! Visserligen mer utrustning men ändå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.