|
|
|
|---|---|
| Hej! Min 528 -98 dog för mig och jag fick hjälp att kolla upp felkod och det visade sig vara kamaxelgivaren. Jag beställde en från motornord (ej original)och bytte denna, men bilen ville ändå inte starta (mer än nån gång och då gick den verkligen dåligt). För att utesluta bränslefel så testade jag med startgas, men bilen tände inte. Jag körde upp den till verkstaden, som fortfarande hade samma felkod när de kopplade upp den, men de provade att fylla på bensin och då plötsligt startade bilen och gick hur fint som helst. Vad kan det vara som gör att jag fortfarande får felkod på givaren? | |
Technican |
Kolla mitt inlägg! Piratdelar! Nyligen inlagt mvh Johan |
Technican |
Det verkar som det det finns felaktiga givare i omlopp! Den jag bytte första gången var en Febi Bilstein. Jag förmodar att du har en sådan också. Orginal är Siemens. //Johan |
Technican |
Länk till mitt inlägg. Länk |
|
Tack Johan! Jag började nästan misstänka att det var något skit med piratgivaren (min var en Bilstein också)! Man får hoppas att man kan få pengarna tillbaka när man nu fått en givare som är helt värdelös och är tvungen att försöka få tag på en originalgivare snarast. Mvh / Micke |
|
Technican |
Hej Micke, Du har möjligen inte givaren eller kartongen kvar ännu? Jag var i kontakt med Febi Bilstein och dom ville veta batch nr. Jag har återsänt min till återförsäljaren och begärt ersättning för extra utlägg. Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.