|
|
|
|---|---|
|
Söker efter idéer till hur jag kan få framförallt bättre acceleration till min 320 -92. Extraktorgrenrör, trimchip, öppetluftfilter mm. Vilket är bäst? Ge mig förslag på vad jag kan göra. Jag har ett KN filter i, är det bättre än ett öppetluftfilter? | |
|
Du ska få 3 st förslag. ett billigt, ett lite dyrare, samt ett svindyrt förslag. 1. Lätta bilen (kasta ut delar av inredning, klipp remmen till AC samt hiva ut hela pumpen också mm) 2. Byt bil till en 325-328 3. Trimma bilen du har genom att porta, plana toppen, vassare kam+extraktor+trimsystem med racekattar. Förslag nummer 3 är överlägset dyrast. |
|
|
Glömde skriva att mitt förslag nummer 2 ger mest tidkapning i acceleration per krona. ;) /L |
|
|
Jag är medveten om att 320 inte är den snabbaste bilen, det bästa hade ju vart å slänga i en 325 spis ;) Vilket är det värt att köpa i så fall, av dessa alternativ i så fall? Rallykatalysator 100 celler, trimchip, öppet luftfilter eller extraktorgrenrör. Någon som har erfarenhet av detta, så vore jag tacksam för svar :) |
|
|
En M50B25 från en 325:a passar direkt i din bil och vips så har du 42hk till! Det absolut billigaste/effektivaste trimmet! Du får en sådan spis för 3-5000kr! Att sugtrimma kostar mycket ca.1000kr/hk! MVH Sandor S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.