|
|
|
|---|---|
|
Sitter här och funderar , har chansen att komma över en m3 e46 ( manuell) låda till ett bra pris. frågan är om den passar " bolt on " på e36 m3 ? eller är jag helt ute o cyklar ? någon som provat detta ,? tacksam för svar! | |
|
Varför ska du byta? // Daniel |
|
|
Bättre utväxling! Någon som vet om den passar ?? |
|
|
Jag vågar nästan lova dig att det inte skulle vara så enkelt.. Visst kanske det skulle funka men då krävs det nog ett gäng modifikationer... Fast jag VET ju inte... Men har som sagt väldigt svårt att tro att lådan skulle "sitta som en smäck"... |
|
|
Sägas att den ska passa som en snäck . Finns tydligen någon norrman som har gjort det . Varför inte alla gör så är för att dem ladorna är svindyra rent ut sagt för Er som undrar . Har frågat 118800 .bara för nöjjes skull .sägs ju dem har svar på allt .:) |
|
| Ursäkta .ev stavfel .skriver från mobilen | |
|
Lådan passar bolt on. Men då måste du använda kopplingslamell från M3 E46 oco då splines är grövre. |
|
|
Hej Locec , hur blir det med svänhjulet o den biten ? helt säkert att lådan passar bolt on verkligen `?vill inte behöva riva o skära såga sönder en massa o bygga special fästen till den .. hittar inga " referenser " som visar att detta stämmer , vill ju helst inte riva ner en låda bara för att man inte har någtot annat att göra |
|
|
Har själv inte testat, men vet att en kille från Värnamo som köpte för att montera på sin Zm. Allt beror på ur du vill göra, svänghjulet passar 100% på E36 motorn, MEN kan bli trixigt med STARTmotorkransen(vet inte) Så man får välja, antingen köra S50 svänhjul och med S50 tryckplatta, MEN S54 lamell. Eller allt ifrån S54 och fixa med startmotor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.