AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.747

Backkamera e46 med navigator?

Hej har en bmw 320i med navi prof och undrar om man kan koppla en backkamera till navigator skärmen?? Dock så har jag ingen tv funktion på navigatorn....
na
630
navi
BMW325xi -06
Ja visst går det, jag har mk4 i min samt backkamera, ingen TV-funktion.
Vad som behövs för att komplettera med backkamera vet jag tyvärr inte eftersom det redan var installerat när jag köpte min.
någon som har en bild på hur backkameran ser ut på en e46a?
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag har en touring och där är kameran integrerad i öppningshandtaget för bakluckan. Det syns knappt att den finns där.
Okej vad bra da.....Vet du möjlgtvis vad för kamera det är??? och hur bra ät bilden??
upp med en bild på hur bilden ser ut, vart riktigt sugen på att titta på detta men kanske inte passar eller finns ens till en cupé
na
630
navi
BMW325xi -06
Det är bra bild tycker jag, ska försöka fixa en bild under helgen på hur bilden ser ut samt hur kameran ser ut (Det som syns av den när den är monterad)
na
630
navi
BMW325xi -06
andreas.a Min kamera är BMW original, vad det nu kan vara för fabrikat framgår inte tyvärr.
na
630
navi
BMW325xi -06
För er som vill se hur bilden från kameran ser ut, så har jag lagt in den på bloggen. Klicka på bilden så ser ni bättre. Det ser bättre ut i verkligheten.
jävligt snyggt faktiskt undrar vad det skulle gå på att eftermontera en sådan orginal kamera då förmodligen kablarna inte är dragna. Har redan backcensor men det är lockande.

navi tack för bilderna
Riktigt nice bild ju, så om man vill ha bra bild ska man satsa på BMW orginal då......Omöjligt att vara rädd för att man ska backa in i nåt med den kameran :).......Avundsjuk haha
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Testade en del Audi S bilar för nått år sedan, S6ans backkamera hade linjer i bilden som följde rattrörelsen så man såg exact var man skulle hamna beroende på vilket håll man vred på ratten, det var faktiskt en fin funktion.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
to
319
tobmag
525iT -03
Kan tänka mig att BMW orginal kamera kostar en del så kanske den här är ett alternativ?

Länk

//Tobmag
Verkar intressant och billig e den, vad skulle de kosta att installera en sån, nån som har en anning??
to
319
tobmag
525iT -03
Eftersom du inte har en TV modul så behöver du antigen en sån (analog duger) eller en kameramodul finns här (bimmernav.com) + lite kablar så stannar det nog runt 3-5K beroende på vilken verksta' och modul du väljer.
Köpte själv en beggad analog TV modul för 500skr på skroten till mitt PC bygge.

//Tobmag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.