AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.168

m5 fälgar

wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
Hej!
Varför ska så många byta fälgar ifrån org på bme m5 e39.
Förstår inte det... Inga andra fälgar passar på den bilen..
dels bland dom snyggare m5 fälgar som gjorts.

ha de gött
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag köper gärna en uppsättning, om någon har till salu.

Skicka pm.

MVH
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
De är fina, men för små rent estetiskt. Sedan vill man ju alltid individualisera sin bil! Och att påstå att "inga andra fälgar passar på den bilen", ja - då har man aldrig sett en M5:a med ex Hartge Nova, eller Schnitzer Type III i 20"...
wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
Hej!
jo det har jag gjort..
Kan hålla med om schnitzerna är ok men inte snyggare till den bilen, fälgarna gör bilen liksom agressiv det är svårt att hitta fälgar som ser så ut och det behöver man till den bilen annars tycker jag det inte ser ut som en sportbil..

mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror som Sani att många som byter gör det då dom vill uppgradera till 19" eller ibland ännu större. När M5:an kom -98 så var 18" ganska "fett" men idag så rullar ju var och varannan standard bil på denna dimension. Skulle själv också kunna tänka mig att byta till 19" men då ska det vara typ BBS, Hartge eller Schnitzer.

Personligen har jag aldrig varit helt såld på orignalfälgarna till M5 även om dom absolut inte är fula. Tycker t ex att både Style 37 Länk och Style 42 Länk är snyggare fälgar. Dock är ju originalfälgarna lite som en del av M5 E39 konceptet. Ungefär som INCA-fälgarna var för SAAB 99 Turbo när den kom.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.