|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Nu börjar vi snacka! Affären låter plötsligt väldigt intressant. Inbyte på 60.000 kr om ni trycker upp honom en bit, sedan full belåning på 90-100-000 kr. Helt acceptabla pengar för att få glida runt i en E65. Komfortstolar är numera som kontur var förut, det var likadant på E38. Det fanns många välutrustade fina exemplar som saknade dessa, men bilarna gick ändå att sälja. Vad är det för fälgar som sitter på? Ingår det original/vinterdäck? Affären är så gott som klar då förmodar jag... Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Hittade en aspensilver 740 idag på Blocket. Tycker den ser fin ut, dock verkar bakdäcken sjunga på sista versen. Tror ni det har burnats för mycket? Länk Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Snygg 740-98 med rätt fälgar. Priset är väl skapligt om bilen är ok, nya bakdäck är en affär på 4-5000 kr | |
|
Inte så noga, linglong duger gott Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
alain |
He-he, nu är ni tillbaka på E38, pratade nyss med honom, han vill har en E65 med eller utan konfortstol bara att det är en E65. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Det gör han rätt i! När hämtas skönheten då? Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
alain |
om allting är ok från försäljare då blir det den 16e. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Trevligt! Man kanske får se ett reportage i Bayerisches Blatt? Det finns inte direkt gott om E65 i klubben :-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Hejsan till er alla. Tack för alla tips. Min E38,530i touring blir färdig på fredag eller lördag.Lacken blir säker fin. Då kan jag få lite mera i inbytes för den.Nästa helg blir det spänande att tita på den 745 i Gällivare. Hoppas att affären går igenom. |
|
|
Det hoppas vi på. 60.000 kr i inbyte är inte alls fel. Man vill ju gärna veta att bilen är tipptopp innan man tar sig an vägsträckan till Gällivare, hur lång tid tar det? :-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
alain |
Den finns i Ljusdal och enligt GPS är det 68 mil från Göteborg. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Håller med,det viktiga är ju att Pierre känner sig nöjd. Fälgarna ser ut som dom som sitter på Chrysler 300 C. Länk |
|
|
Jag tyckte väl att 745:an påminde om någon annan bil i "liknande" storlek. Då är det alltså fälgar från Chrysler 300C som sitter monterade. Tänk vad mycket likheter det finns mellan olika bilfabrikanter :-) Nu vet man vad som kommer bli dragplåstret på kommande AP-träffar Lycka till Pierre! Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Kollar nedan gott folk, nåt som skulle passa in på tennisveckan i Båstad :-P Länk Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Det är ngt för dig schteekarn! BMW CS #5139 |
|
|
Jag var i liknande sits 2008, letade 7-serie. I mitt fall väldigt länge från mitten av 2007. Hade mycket höga krav på skick och specifik utrustning och färgkombination. Att det ska vara M-sportpaket, M-chassi och sportstolar med mera var också näst intill krav. Få ägare och full historik med servicebok och låga mil såg jag som absolut måste när det gäller en 750 som jag tänkt ha väldigt länge som entusiastbil. Tidiga E65 tittade jag inte ens på eftersom jag inte fixar utseendet på E65 innan face lift,... En februari morgon 2008 när jag scannade av blocket såg jag henne och visste direkt att det var den rätta :-) En antrazit grå metalic, med all utrustning som jag hade som krav samt utökat svart montana helläder. Miltalet var bara 13600 mil. Bilen stod i Stockholm men priset i annonsen kändes något högt även 2008. 149 000 kr... Ägaren var en trevlig snubbe några år äldre än jag. Efter långa förhandlingar (2 månader) fick jag ner priset till en nivå jag kunde acceptera. Ringde och mailade ner till tyskland och kollade alla servicarna, datum och miltal hos BMW tyskland där den varit servad. Ringde även föregående ägare som bodde utanför Jönköping som var mycket trevlig och berättade allt jag ville veta. Förutom honom var det bara en tidigare ägare i Göteborgstrakten samt en firma som heter Specialbilar. I Tyskland fanns endast ett företag som ägare som köpte bilen ny från BMW. Allting kändes klockrent, körde upp till Stockholm en solig helg i april. Provkörde och köpte min bästa bil som jag ägt hittills. Med historien vill jag bara säga att aldrig ha för bråttom. Sätt krav vad du vill ha och sedan vänta in rätt bil, förr eller senare kommer rätt bil att vara till salu. Lycka till ! BMW 4 Life |
|
|
Men det är dock inte samma bil som stod på Specialbilar Göteborg 2006? Jag har en god vän som också letade 750 vid samma tillfälle, och den han tittade på var grafitgrå vad jag minns. Han var alltså en dag ifrån att köpa den, då den gick iväg för ca 129.000 kr. Det blev en istället en alpinvit 750 -00 med blått nappaskinn, inte illa det. Jag håller med om att man inte ska stirra sig blind på första bästa exemplar. Men har man väl fallit för en bil är det svårt att tänka riktigt sunt. Speciellt i de aktuella prisklasserna. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Rättelse, det måste vara samma bil. Fast då den stod på Specialbilar hade den parallell eker 37, det är detta som förvirrar saken. Jag känner nämligen igen WJZ. Sanslöst vackra bilar både din och Pockes. Jag måste bara äga en sådan någon gång i mitt liv. Runt 90.000 kr får jag nog räkna med för ett fint, fullservat ex. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Någon mer än jag som känner igen denna 740? Länk Länk Undra vad som fått "Garagetschtekarna" att överge flaggskeppet... Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
WJZ är den som stod på Specialbilar sommaren 2006 ja. XUJ har körförbud och verkar återtagen av Nordea finans så troligen kunde ägaren inte betala BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.