|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har läst som tusan på det här forumet och hitta INGET bra svar på hur man lagar en M3 stol som vajern gått av i så man inte längre kan fälla den. Jag började med att skruva bort stolen, satt med 4 st skruv. eller 2 skruv i bakkant och 2 muttrar i framkant för att vara precis, storlek 16. obs man behöver INTE ta bort dom 2 stora torx skruvarna under den lilla plastbiten vid nackstödet. Bara onödigt jobb. skruva bort skruvarna och lossa elkabeln till stolsvärme, tog bort stolen satte den på ett bord, tog bort nackstödet bara dra rakt upp, sen en liten plastbricka var bara försiktigt bända bort. Sen längst ner på ryggen av stolen i underkant sitter det 3 st häftstift rätt grova, dom tar man en liten mejsel och en platttång och tar bort (kan vara bra och ha dom hela). sen börjar man och klä av stolen, det sitter som en kant runt om som man ska sticka in tyget i, svårt och förklara i en text men det är jätte enkelt, börja klä av stolen i nederkant och fort sätt uppåt. ta lite på varje sida så det lossnar jämt, sen när du kommit en bit på vägen så släpper det. sitter några clips på vägen som bara håller tyget på plats det är bara dra lite så släpper det. Sen får du bort stoppningen och tyget då ser du vajermekanismen, dom går av oftast längst upp. Det är bara ta bort den trasiga vajren, följa den till under stolen där den sitter i klämd i en liten plast grej vid en fjäder. Vajern är en vanlig MTB vajer som är till bromsar eller vad som helst faktiskt. Dra en ny vajer och skaffa en skruv nippel. Det är ett enkelt ingrepp som låter jättesvårt men bara du får bort överdraget så är det väldigt enkelt. sen är det bara dra lite i tyget och stoppa tillbaka det under en kant. Lägger upp en bättre beskrivning med bilder längre fram när jag har tid, lycka till alla som undrat hur man gör. en platttång en liten mejsel en avbitare ett vajerlås och en mtb vajer är allt du behöver och det tar runt en timme. | |
|
Hej! NIce. |
|
|
Precis vad jag behövde... Ska testa i helgen och återkommer efter det! Thx! /Stefan #00633 |
|
| det är många som undrar och inte vågat ta isär stolarna, lycka till hör av dig när du klarat det :) mvh kim | |
|
Jag gjorde en snabbeskrivning med bilder i denna tråd: Länk Visserligen för vanliga sportstolarna till E36 men det ser ut att vara samma tillvägagångssätt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.