|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har frågat runt lite på olika ställen om vilket märke som är bäst för min bil men alla säger olika så jag tänkte fråga er! Har en M3 e36 -97 R.W | |
| Michelin har alltid varit bra. Men varför inte kolla Nokia med? Deras Hakka Z har ju vunnit en hel del. | |
| Michelin Pilot Sport. Enda nackdelen är väl att de slits ganska fort. | |
|
En kollega körde pilot sport och de väsnades så man blev illamående på en 5milatur. Taggade som f-n trots idogt bytande mellan hjulen. Han köper aldrig mer dessa, ej heller jag. Kan ju varit måndagsex, men varför chansa! |
|
|
Tja...ni vet hur det är. Fråga 10 däckhandlare/bilägare och ni får 10 olika svar...minst!!! Det är inte lätt det där, köp nåt du haft tidigare och varit nöjd med är mitt råd. Frasse |
|
|
Jag lade på nya M Pilot Sport Ps2 på min bil för ca 2 veckor sedan och där var ett visst högfrekvent ljud precis i början (läs 5-10 mil) men det har försvunnit nu... eller så har man vant sig.. =) Rekommenderas! |
|
|
Har sällan hört någon som varit missnöjd med PilotSport 2 dock så kostar dom ju mer än de flesta konkurrenterna. Slits hyffsat fort men är enligt många väldigt tysta även när dom börjar bli slitna, vilket är långt ifrån fallet med många andra. Om du väljer något av följande så tror jag inte du blir missnöjd: Michelin PS2 Conti Sport 3 Bridgestone Potenza RE050 Dunlop SportMaxx GY F1 Assymetric Ovanstående listade efter pris (dyrast överst). ___ //Ulf |
|
|
Yokohama ADVAN Sport är riktigt bra till en bil som din. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Ett tillägg till mitt inlägg ovan... Självklart finns det fler märken/modeller som är bra utöver de jag nämnde, t ex Yokohama som Jesper vurmar för. Min poäng var mer att väljer man ett däck i det övre segmentet så är skillnaderna på egenskaper ganska små och dom funkar utmärkt för de flesta. Själv kör jag på Michelin PS2, Dunlop SportMaxx och Kumho KU19. ___ //Ulf |
|
|
Jag har tidigare varit ett Conti-freak efter att ha kört på deras vinterdäck samt nu senast på Conti Sport 3. Det största fördelrna med Conti är dess kombination av ritkigt bra torr/våt egenskaper men de rullar relativt tungt med högt motstånd. M a o syns det direkt vid pumpen när sommardäcken sitter på. Inga stora skillnader (0.5-0.8dL/mil) men under ett däcks livcykel blir det ju en hel del som kanske motiverar ett dyrare däck med lägre rullmotstånd som tex PS2. |
|
|
Säga vad man vill men Yokohama är ju inget premiumdäck direkt... Finns hos många gummigubbar som ekonomialternativ Kumho KU31 är ett bra alternativ Åker själv just nu Kumho, Cooper (trucken) och General (På discojeepen) |
|
| Brabus 350 km/h åk rullar på Yokohama Advan Sport, och Porsche har Advan som originaldäck på vissa 997 modeller, så yokohama är nog hyfsat premium. Men eftersom en M3 E36 inte går så fort är det snarare priset än däckets högfartsprestanda som är intressant om det nu är billigt. | |
|
Hamann monterar väl Hankook däck på sina bilar/fälgar, tyckte att jag läst det någonstans. Inte för att Michelin gör dåliga däck, men man betalar mycket för märket. Från va jag sett så brukar de inte ofta placera sig i topp i däcktester. Det finns många däcktillverkare som har däck som är fullt jämföra bara med de märken som en del kallar "premium". Samtidigt finns det skräp däck också som man bör undvika. |
|
|
Chris och Niklas Om ni läst mina tidigare inlägg så ser ni att jag absolut i nte hyllar Michelin, tvärtom, Michelin är överreklamerat Finns helt klart däck som inte räknas till premiumsegmentet som är minst lika bra och bättre än dessa, men till ett betydligt lägre pris I vilket fall så brukar Yokohama finnas som ekonomi/budgetalternativ hos däckgubbarna En av kedjorna ersatte Barum med Yokohama som budgetalternativ, det säger en del tror jag Att ett däck originalmonteras behöver inte betyda att det är bäst för det Även biltillverkarna tänker pengar... |
|
| Min bild av Yokohama är att de är välrenommerade när det kommer till entusiastkörning av olika slag, men tämligen okända för kreti och pleti. Kanske beroende på att standarddäcken inte är så heta? Jag vet inte ens om jag sett Yokohama i ett stort däcktest i AMS eller TV. | |
|
Kan inte editera men: Länk Brukar titta här ibland, hade ett problem med ett set däck förut och fick med hjälp av många exempel på andra ägare med samma fel reklamera dem via generalagenten. Nu är samma däck olika uppskattat i olika regioner, men å andra sidan ser man igenom en del lokala marknadssituationer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.