|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett litet dilemma här, det är så att jag köpt en E30 320 - 89 till sjukt bra pris pga rasad bakaxel. Axeln har skivbromsar, vilket är lite ovanligt till 320 vad jag har förstått?! Nu är det så att folk säger att 318 och 320 har samma axel, dock finns väl inte 318 med skivor? Min fråga, är diffen densamma på 318 och 320? 325 har väl stora klumpen, men det har väl inte 320? Eller? Bakaxeln ska inte vara utbytt. BMW är inte min starka sida.. Tacksam för svar! | |
|
det är samma axel på alla e30 bara olika utväxlingar |
|
| Hej, jag har en bakaxel med utväxling 4:10 till salu (=2500rpm vid 90km/h på 5ans växel). | |
|
Hej, nej det finns en stor å en liten klump, lilla =318 å 320, trummor bark. stora = 318is å 325, skivor bak, klumpen går dock att byta mellan alla olika modeller, dock kan utväxlingen skilja, t.ex en 325 klump på en 320 gör bilen någotslöare, medans en 320 klump på en 325 gör bilen något rappare pga lägre utväxling, förlorar dock topp hastighet, oftast inget man vill uppnå i en e30 men ändå :D Stora klumpen till e30 är samma som lilla till 5 sereien (e28), så ska du byta, passa på att få en "stor" klump, då dessa är betydligt slitstarkare, å även finns med lamelldiff, kostar ca de dubbla mot en liten, men som sagt, håller längre.. Bytet i sej är en lätt match, lossa medbringare samt kardan, sen sitter de en bussning längst bak på klumpen med en bult, sedan sitter klumpen med 4 (om ja inte minns fel), palla upp med domkraft, lossa å sänk ner :D väldigt tacksam skruvning faktiskt. Lycka till! Mvh Putte the one and only.. BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.