AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.853

Dålig lukt i E90

Har problem med dåligt lukt i bilen.
När bilen inte e startad, doftar det gott skinn, från ny bil. den har gått 1000mil bara.
Nu när det är varmt och AC'n jobbar när man startat bilen så luktar det som gödsel..
Ungefär som om man körde jämte en åker.
Varje gång jag köriväg med bilen blir det så här. Och sen så försvinner det efter ett tag, men ibland tar det säkert 10 minuter.. ( jag tror inte jag vänjer mig)
Någon som råkat ut för nåt liknande ?
Finns det nåt filter man kan byta ???
Låter som mikroorganismer i ventilationen.

Du kan lämna in bilen hos BMW eller annan verkstad som desinficerar ventilationen. Alternativt går det att köpa medel och behandla själv.
Kommer inte på nåt produktnamn just nu, testa att söka på Autopower - jag veta att ämnet varit uppe tidigare.
Min E36 luktade nåt djävulskt med, men inte när jag startade AC:n, utan efter att jag hade stängt av den. Ungefär som gamla strumpor från förra helgens fotbollsträning. Men det var alltid i början av den varma säsongen, så det har nog att göra med att AC:n inte används under vintern och något hinner samlas i systemet.

Vorsprung durch freude am fahren
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Läs följande tråd med tips om hur man kommer åt problemet: Länk

Själv bytte jag mikrofiltren och körde spraymetoden och efter det luktar inget illa längre :-)
co
1.144
coldhex
BMW M135i
En BMW som luktar gödsel. Det låter inget vidare. Hade en Volvo 740GL en gång som en bonde hade ägt innan det tärde på mitt mentala välbefinnande.

hade problem med min förra 330i, jag sprayade Klorin rakt in i ventilationsintaget några gånger och sen försvann lukten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.