|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som rubriken lyder så "motar" min bil hela tiden. Lite svårt att förklara, men det känns som motorn tappar lite lite kraft av och till, typ av/på varje sekund ungefär, men den slutar inte att tända. En sek fullt /en sekund lite mindre fast man håller jämn gas. Varm eller kall spelar ingen roll. På tomgång hörs inget, men så fort man kör så märker man det. Har kontrollerat luftmassemätaren och hittar inget fel där iaf. Kan det vara lambdan eller nån annan givare/sensor? Om nån känner igen sig och har en lösning så tas tips tacksamt emot! Mvh/Johan | |
|
Hej! Kolla toppfartsspärren(om du har en) på min förra M5:a så fick dennna spel och "spärrade" sådär rytmiskt nästan hela tiden. Bilen gick som en känguru. På M5 är det en extra vajer som går till spjället (samman infästning som gaasvajern) och en elmotor drar emot när toppfart (250) nås. Motorn sitter på förarsidan, rätt bakom oljefilterhuset. Om du inte har denna, så skulle jag kolla efter luftläckor i insuget + tänddetaljer. MVH Sakke |
|
|
Jorå den där motorn du nämner sitter där, men ingen vajer? Tack för tipset iaf. Har labbat lite och tycker mig ha konstaterat att den börjar "svaja" på effekten efter 2200 rpm. Jag har förhöjd effekt på laddningen som tillval och den verkar funka som på gamla golfar?.. Startar bilen utan gas, allt funkar som vanligt. Men ABS lampan lyser ända tills man varvar upp den just till det varvtalet, då slocknar den och all belysning, stereo, instrument, ja allt snäpper upp i styrka liksom, ni fattar vad jag menar. När det händer känns det som "svajet" börjar. Fler tips någon? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.