|
|
|
|---|---|
|
Vad innebär det egentligen? Innan jag köpte min nuvarande 540 trodde jag utökat skin va de här panelerna på dörrsidorna. Men på denna 540 jag då köpte är hantagen i skin, mittkonsollen och lite annat skin, men inte panelerna på dörrsidorna. Iaf intesådär lite "skrynkligt" det brukar se ut :P Kan någon reda ut begreppen åt mig! | |
|
Skrynkligt läder har 95-96års E34 (alla utom M5) det ingår som standard med läder, på äldre bilar är det platt konstläder på dörrspegeln (M5 har äkta läder + bilar med utökat och buffel det senare är alltid utökat=) Stephan |
|
|
Jag förstår inte riktigt, Bara 95-96 har skrynkligt läder de förstog jag men vad jag har då? Jag fick en lista av Bmw på originalutrustningen på min bil varav "ANTHRAZIT HOLZ-BUFFALO (0459)" stog som klädsel. Har jag utökat skin på min 94 bara det att 94or inte har skrynkligt skin på dörrsidorna? |
|
|
Hej! Jo, "vanlig" skinn är stolar+panelerna i mitten av dörrarna. Utökat skin är stolar+dörrklädsel inkl dörrhandtag och kanterna+mittkonsoll och undersidan av instrumentpanelen/handskfack. Komplettskinn har då i tillägg skinn på toppen av instrumentpanel+den översta delen av dörrarna+rattstam +A/B/C-stolpar och hatthylla + tak i alcantara(tror det var till och med skinn i bagageutrymmet...) Du har buffelskinn, tror det innebar "utökat skin" automatiskt iom den skinkvaliteten var så exclusiv... MVH Sakke |
|
Scheckheft |
finns info och bilder här: Länk Länk Länk Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
Buffel är alltid utökat precis som jag skrev, i övrigt kika på e34m5.se. Stephan |
|
|
Ok, då har jag fått begreppen utredda tack! Länkarna var till mkt hjälp. En till fråga när jag ändå är i farten, I listan står det att jag ska ha en M-sport multifunktionsratt (kod 710) Min ratt är då ingen multifunktion på, men när jag såg länken ang inredningen så såg jag att jag har 710 ratten. Men varför står det att den ska va multiratt? |
|
Scheckheft |
för att BMW ändrar kodernas innehåll varefter det kommer nya modeller. De gamla SA-koder för E34:an finner du här: Länk Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
| Ofan, tack! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.