AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
853

köp råd 520 touring.

Hej alla,
Det är så att jag har sålt min Evo II pga att det är ett barn till påväg och hund :p Så nu tittar jag efter en hyffsat billig bil att äga med stort bagage som det verkar vara på 5-serien med kombi. Har hittat denna annons den ser ut att vara i ok skick för lite pengar.

Länk!

Vad säger ni om den och vad ska jag tänka lite extra på när jag åker och tittar på den ? kan inte så mycket om bmw så hjälp uppskattas mycket!

Tack på förhand

/Xeno
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Du behöver inte lägga till jättestora pengar för att hitta en OK 523 Touring E39 med liknande mil på mätaren istället. Jag har haft 520, dock en E39:a, och tröttare bil får man leta efter. 523 är mycket piggare och trevligare.

har du 22000.- blank så är säkert denna bra, men kan du sträcka dig till en sisådär 35000.- så kan du hitta E39. Det är min rekomendation.

/Johan
tack för svaret men känns inte som någon mening att ha lite dyrare kostnader för en 523 nu när jag endå sålt min evo som var långt mycket snabbare så att säga. Blir väl denna bil verkar ju vara rätt fint skick.

/Xeno
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
En 523 lär ju inte vara dyrare i underhåll och fast kostnad än en 520.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag tycker du skall slå till en sådan bil mekar man med själv det kommer att bli fiiiint

Ang. motorn så har ni massor av kamror på den sidan Skåne så du behöver inte större

Åk och titta på bilen och bilda dig en egen uppfattning

GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Ser ut att vara ett fynd, mycket bil för litet pengar. Kolla givetvis av med tidigare ägare, termostat och vattenpump bör vara bytt på dessa mil.
Går dessutom att fixa en hel del själv utan att behöva vara utbildad mekaniker.
Inte minst med hjälp av alla kamrater på AP.
Du kanske kan pruta 10%?
mvh/Gunnar

Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Har handlat en skoda av säljaren, då såg jag även bmw:en tittade bara snabbt o då såg den fin ut. Ang prutning så är han väldigt hård på. Så räkna inte med det, men jag lyckades så stå på dig bara.

MVH Daniel
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Köp om du känner dej nöjd med den. jag har en 520 (E39) visst den är slö om man jämför med min gamla chippade A4, men den går mycket bra som bruksbil.

Rymlig osv. sen har ju jag min uppfattning att om man köper en 520 ist för 530 så är säkert 520 inte lika hårt körd.. Lycka till!
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Poängen är att steget i pris mellan 520 och 523 är försumbart. Men det är inte effekten. Steget till 530 är större både ekonomiskt och i prestanda.

/J
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Snacka inte skit om lilla 2.0an nu.. ge din lite varv så går den helt OK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.