|
|
|
|---|---|
|
Ja som det står i rubriken vad skall man betala för en e24? Anledningen är att jag tänkte byta upp mig till en större kupé, jag har tittat på några mersor med det har inte riktigt fallit mig i smaken. Så snubblade jag över denna: Länk Tyvärr lite långt borta för mig men ändå.... Jag gissar att automatlådan drar ner priset... /C | |
| Verkar vara i fint skick .. och har väl åldern inne för att vara skattebefriad åxå :o) | |
|
Jo den verkar vara i fint skick men bilder kan ljuga :-) Skattebefriad också... Eller skatte subventionerad, hur man nu ser det :-) Men är det ingen som vet hur de ligger i pris? Vad kan man förvänta sig få för runt 30papp? Extremt tacksam för ett svar. /C |
|
|
Den är lite gammal = baserad på E12 = bökigare att få tag i reservdelar. Jag hade satsat på en fr.om. -83 års modell, dessa kvalitetsvagnar baserades på E28, så det är betydligt lättare med reservdelar, samtidigt som konstruktionen är en smula modernare. En gammal 633:a från 70-talet kan inte mäta sig med t.ex. en 635 från -85. Länk :-) Det här med automat är en smaksak, själv föredrar jag manuell låda. Jag kommer då aldrig att glömma ljudet från min bil när man la in 3:an i 100 när man skulle köra om... Finns lite att läsa här om E28: Länk Modellguiden E24: Länk /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Jag hade tänkt att skriva precis samma sak som Oldberg, satsa på en '83 och nyare, jag har ägt en '77 633, jag gillade den men när jag köpte min första e28 baserade e24 blev det nästan en aha-upplevelse. mvh Magnus Melkersson Nyförvärvet. Länk |
|
|
Tack för era svar Oldberg & Melkersson, mycket informativt. Allt nyare än 1972 kommer kännas super modernt när man är van med en 1600touring :-) /C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.