AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.844

Z4 coupe fläkt död

Mo
10
Motorman
Z4 3,0i -05
535D -07
Hej. Tog ut min Z4 -05 efter vinterförvaring i varmgarage. Hade lite problem att få igång den först, då batteriet var dåligt laddat. Efter batteribyte hoppade allting igång förutom coupé fläkten. Den är helt död i alla lägen. AC:n går ju inte heller förstås eftersom inte fläken funkar. Jag har kollat alla säkringar bakom hanskfacket. Någon som har en idé vad problemet kan vara?

Je
7
JesperZ3coupé
BMW Z3coupé 1999
Min fläkt dog då jag höll på med elbackspeglarna. Jag har visserligen en z3 99 men det kanske är samma ändå.... Säkringen till elbackspeglarna gick när jag plockade isär dem, isamband med det slutade fläkten att fungera. När jag böt säkringen till backspeglarna funkade fläkten igen.
Mo
10
Motorman
Z4 3,0i -05
535D -07
Dessvärre har jag ohm mätt alla säkringar bakom hanskfacket, ingen är trasig. Finns det andra säkringar i Z4? Har också noterat att defrostern till bakrutan inte fungerar. Finns det något gemensamt? Reläer? Någon som vet? Hörde något om att defrostern stängs av om spänningen är för låg. Kan det vara någon elektronik som hängt sig? Kan man resetta detta i så fall? Hur gör man? HJÄLP!

Mo
10
Motorman
Z4 3,0i -05
535D -07
Eftersom jag inte fick något svar kanske jag kan hjälpa någon annan. Bilen lämnades in till Motorcentralen i Segeltorp. Och det var en felkod som hade löst ut. En reset för 1200kr och bilen funkar som den ska.

ba
67
bandaz

325-87 cab
tog dom 1200kr för att radera en fel kod
Mo
10
Motorman
Z4 3,0i -05
535D -07
Japp. Kanske lönar sig att köpa en egen dator?!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.