|
|
|
|---|---|
|
Hej Bilkrisen är ju högst aktuell, så finns det fler än jag som hittar några "klipp" eller är jag ensam? Några på forumet verkar tro att jag bara hittar på mina "fantastiska" bilaffärer med prisras på otroliga summor. Tycker tom jag kan se bilar på Blocket nuförtiden som rasat en hel del. Kolla exemplet nedan tex.: Sök på blocket/kävlinge/bilar... Toyota Corolla kombi, Diesel, 13000 mil, bes, skattad, AC mm... 69000:- kan diskuteras....denna har ju halverat sitt nybilspris med råge på bara 2 år. Reg nr: NLE886 Frasse | |
| Klipp o klipp. Fick förmodligen några procent lägre än jag skulle fått för 1 år sen men.. | |
|
Jag har köpt en större kombibil med 3liters V6 från 06 med knappa 13Kmil. Detta skedde i januari i år. Eftersom bilen var ganska välutrustad vet jag inte exakt vad nypriset var, men jag uppskattar att jag betalade ca 25% av nypriset. Hör av dig på simon_en@hotmail.com om du vill vet exakt hur affären såg ut. |
|
|
Simon_en...25% av nypriset på 3 år är väl en bra deal? Känns ju bra att veta att inte bara jag som tycker det sjunkit rejält på marknaden. När man berättar för en del här så tror dom ju att man direkt ljuger. :) Lycka till med bilen... Frasse |
|
|
Jag betalade förresten också typ 25-30% av nybilspriset på min Audi. Fast på en -05:a. 93000 för en 3 år gammal A6 som kostade 362000 ny. Frasse |
|
|
Frassemannen, jag är nöjd absolut. Iofs är det så att jag var väldigt uthållig i mitt letande och fick "kyssa många grodor" innan jag fick napp. Tror inte många har det tålamodet. Dessutom saknar bilen SCHiin och drag vilket många inte uppskattar. Däremot har den orginalnavigator och CDväxlare vilket är trevligt. Tror att just att fixera sig vid en viss specifikation göra prisbilderna höga för många. Själv bestämmer jag mig för att jag vill avstå vissa saker som t ex kiwigrön, "dymetallic" etc..:). Är du sugen på att byta Audin mot mitt åk...den saknar luftutsläpp i baksätet, något min älsta dotter inte mår så bra av... |
|
|
Jag måste säga att jag tycker inte det är så där extremt billigt med nya bilar idag. Jag spanar in nybils-annonser ständigt i tidningarna och hittills är jag inte imponerad. Tycker dessa sk. "kris, brakrabatter" mera liknar vanliga nybils kampanjer på 10-12%. Det enda jag sett hittills som känns riktig billigt var när man kunde köpa en splitt ny Chevrolet Nubira Kombi med metallic och vinterdäck för dryga hundra tusen. Det kändes billigt med en bil i Corolla-kombi storlek för en hundring. Volvo har också haft skapliga rabatter på V50 lagerbilar med flexifuel. Saab däremot har väl inga speciella rabatter alls vad jag sett? Man slår även på trumman för att Chrysler är på väg att kursa, samt att chryslerbilarna aldrig varit så billiga som nu. Tex. Chrysler Sebring för 199.900 kr. Men allvarligt talat, Chrysler har alltid varit "rabattbilar" i Sverige och jag vill minnas att Sebring såldes ny för 199.900 under högkonjunkturen också. Dessutom "vrakreas" nya Voyager ut 100.000 kr billigare sägs det? Ordinarie pris 465.000kr. Har någon någonsin betalt 465.000 kr tidigare för en Voyager? ;) Man kan ju skriva vad som helst bara man sätter ordinarie priset riktigt högt... Skulle vara intressant att höra om någon av er har en annan uppfattning eller rent av gjort ett NY-bilsklipp som verkligen ÄR ett klipp och inte en maskerad sedvanlig tioprocentare. :) /L |
|
|
Leffo...njae...nybilsklippet är väl sisådär lätt att hitta trots allt. Men jag åkte med en kompis till Göteborg för ett tag sen, han köpte en ny Mondeo och fick en ny Ka på köpet till frugan...Lite udda försäljning men dock en gratis bil och det är ju inte dåligt. Fast det erbjudandet var tidsbegränsat. Frasse |
|
|
Fordaffären hos CMS där man köpte en Mondeo och fick en KA (utgående modell) på köpet var långt i från ngt klipp, då man fick betala 315.000 för Mondeo 2.5T (tror dessutom de var minst en årsmodell gamla) Angående en drygt 2 år gammal Corolla diesel som gått 13.000 mil som väktarbil, så tror jag inte dom skall kosta så mkt mer än 69.000, KVD säljer ju en del sådana och det är ju enkelt att kika på vad dom går för där. BMW CS #5139 |
|
|
Jaha du JL...men nu så betalade han "bara" 282000 tror jag det var. Men visst var Ka utgående modell. Jag tyckte inte heller det var skitbilligt men det var iallafall en hygglig rabatt eftersom han behövde en bil till frugan. Åtminstone tyckte han det. Beträffande Toyotan så vete fan om det finns någon billigare utannonserad överhuvudtaget i hela landet faktiskt. KVD har några men inte diesel och i ganska risigt skick verkar det som...men som vanligt verkar du ju bara vilja tjafsa emot av någon anledning. Varför? Frasse |
|
|
Leffo, håller med dig i att det inte finns speciellt många kioskvältare på nybilssidan rent prismässigt förutom några undantag som 169KSEK för en ny Cadillac BLS kombi biopower med nav. Det såldes 10st 325iT 08or lite udda utrustade för 219KSEK i höstas om jag minns rätt också. Mest förvånande är att inte Saab och Opel haft några speciella reor på nya bilar annat är på udda modeller (Opel har någon stadsjeep eller är det något annat GMmärke?) som sannolikt var felprisad från början. |
|
|
Japp...nya bilar verkar inte rabatteras något nämnvärt. Lite konstigt tycker jag med eftersom bilbranschen inte säljer nåt direkt i nybilsväg. Nästan alla siffror visar ju på 20-80% i nedgång på nytt ändå inget pris neråt...Skumt. Fast med en dåres envishet kanske dom tror att det snart vänder och då jäklar...*asg* Frasse |
|
|
Frassemannen: Din Audis skick och historia samt mätarställning är ju hyfsat relevant i sammanhanget också.. |
|
|
Bunf...när jag köpte Audin förra året hade den gått nästan 12000 mil, en ägare, prolinepaketet, avtagbart drag, Acc, larm, 18-tummare samt vinterdäck på 16-tums original alufälgar, Sprillans nya däck, alla 8. Lite extrautrustning förutom standarden på proline med..Svart, rostfri och Ditecbehandlad regelbundet. Full servicebok på Audi mm... Tror att den låg på cirka 130-142000 på bilpriser.se. Nu har naturligtvis den med rasat en del på dessa månaderna (8-9), men ändå. Frasse |
|
|
Glömde en sak...om man letar på typ Blocket.se så hittar man faktiskt fortfarande ingen under 110 000...med den nya karossen alltså... Frasse |
|
| Frassemannen, hur går du tillväga för att hitta alla fynd? Om du vill berätta såklart :) | |
|
Återtagna leasingfordon ______________________________ //Lövet |
|
|
Nix Lövet...inte återtagna leasefordon. Jag har en del som kontaktar mig när leasetagaren inte vill/kan lösa fordonen för restvärdet typ. En del konkursförvaltare samt lite tur här och där...mest kontakter. Frasse |
|
|
Min uppfattning är att de riktigt stora klippens tid är delvis förbi. Klippen görs när det är panik och ingen vågar köpa och bilhallarna är sprängfulla. Så var läget Okt-Dec 2008. Idag är räntorna rekordlåga, ordet "finanskris" skrämmer ingen längre, och fortfarande går dagligen 94 av 100 till sina jobb eller studier. Nybilsförsäljningen har förvisso gått ned men däremot är det fullt drag i begagnathallarna, även vad gäller eftertraktade bilar i 200-400kkr klassen, jämfört med ett par månader sedan. Det har även tidigare gått att på olika sätt komma över fd väktarbilar, leasingbilar eller udda lyxmodeller ifrån svagare varumärken dock kan man kanske fråga sig om detta är något man direkt kan förknippa med lågkonjunktur. |
|
|
Kristoffer...jag förstår precis vad du menar men tycker faktiskt visst man kan göra en hel del sk klipp i dagens läge. Betydligt fler än i höstas känns det som. Men det beror kanske på var i landet man befinner sig med...och då menar jag den generella marknaden typ blocket, annonser mm. Klart att man genom kontakter alltid kunnat köpa för lägre pris i alla tider, men svagare varumärken brukar åtminstone inte jag försöka att befatta mig med mer än i undantagsfall. Om man nu inte räknar in Audi, Volvo, Mercedes, BMW, och Volkswagen i det segmentet. :) Frasse |
|
|
De bilar jag följt marknaden för rör sig om nya A4 Avant TDI -09, BMW 320dT -06-09, BMW 325dT/iT 07-08, E61 M-sport Touring (525/530/535). Dessa bilar var iskalla i höstas, ångrar idag bittert att jag inte slog till då :-) Numera går dessa bilar med attraktiv utrustning och rätt prislapp omgående, och det oavsett om det står 200, 250, eller 350kkr på den. Så visst har marknaden ändrats sedan sist. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.