|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en X5 30d men undrar lite om det är mycket som ändras i face liften? Nya motorn såg jag att Alexander angivit + länken som såg ut som de sätter blinkets även på backspeglarna. Frågan är om man skall vänta, samtidigt har de rätt bra pris nu på M-sport/sportpaket o adaptive drive. Ni som kör X-5:a är det någon "måste" sak som man inte får glömma?Avstängningsbar airbag på pass. sida har jag med eftersom det var en dyr lärdom på min 535:a:) | |
|
Vet inte säkert om faceliften kommer till hösten, eller om det kanske dröjer fram till våren. Från bilderna ser det ut som att X5 blir mer lik X6, om så är fallet blir det en förhållandevis omfattande facelift. Dock oklart hur M-paketet kommer att se ut, tycker personligen att nuvarande M-paket är nästan snyggare jämfört med den riktiga M-bilen. Uppdaterade I-drive borde också komma till X5. För övrigt är det inte nödvändigtvis blinkers på speglarna, BMW brukar maskera testbilar med remsor på backspeglarna. PDC är givetvis ett krav på en X5, navigation är nästan standard i prisklassen (men kanske inte nödvändigt). Om man väljer sportpaketet eller M-paketet är komfortstolarna att rekommendera. Så om man ska vänta eller inte kanske är svårt att avgöra. En spacegrå X5 med M-paket, 20" fälgar, svarta fönsterlister och svarta rails skulle jag inte tacka nej till om jag hade pengarna och BMW-handlaren gav ordentligt med rabatt. |
|
|
Tack för svaret Alexander. Angspeglarna så hörde också jag att de aldrig kommer sätta blinkers där eftersom det är en Mercedes "grej" men man kanske aldrig skall säga aldrig. Har med dina tbh på listan så vi får väl se, vad man än gör så kommer det alltid nyare modeller. |
|
|
Hej Alexander, Det blev en X5:a med M-sport, fick ett bra pris o de har bra kampanjer nu på M-sport + Adaptiv drive och fick bra mellanskillnadspris. Hämtade den nu i veckan och har kört en hel del. Som du säger vänta eller inte men jag tror nu med M-sport så blir det inte för mycket visuella skillnader o min gamla hade börjat närma 10k så jag tyckte det var dags innan. Hade det varit en helt ny modell som kommit hade det varit en annan sak. Om man ser framåt o om cyklerna stämmer när blir det dags för en ny kaross 2014 eller? Tack än en gång för dina synpunkter, länkar o svar |
|
|
Grattis till den nya bilen Nevis, det låter som ett bra val. M-paketet är riktigt snyggt och precis som du säger kommer faceliften antagligen inte innebära några större förändringar av M-paketet. Ganska lång leveranstid, men bilarna byggs trots allt i USA och säljer förhållandevis bra. Skulle vara intressant för andra som är intresserade av en X5:a att veta ungefär hur många procent rabatt som är rimligt att förvänta sig. Ha det bra! |
|
| Minst 10% om du köper via aktiebolag. Privatperson har jag mindre koll på. | |
| Ja det stämmer som Prongs säger o det gäller inte bara AB. Dessutom är det har de kampanj nu M-sport + adaptiv drive 39,9' (ordp 95-99'). Dessutom om man väljer attt inte sälja privat så ger de mer nu i inbyte än början av året. | |
| Länk spionbilder på kommande facelift.. ligger inte långt borta nu | |
| Länk inte länge kvar nu.. börjar täckas av mer och mer.. lite synd att faceliften kommer strax efter att x5m och x6m lanserats vilket betyder facelift även för dem och modellen har inte ens funnits i 1år | |
|
Länk Länk lite nya bilder |
|
|
Verkar nära nu, kanske Detroit? Undrar när man kan börja beställa? Länk Fejsliften + nya idrive med hårddisknavsystemet + nya 300-hästarsdieseln kommer rätt högt på min lista... Hoppas de inte justerar priserna för mycket... |
|
| kan mycket väl bli detroitmässan.. när tror ni facelift på x6:an kommer då?? | |
|
Nu är den här. Se BMW.se Diesel luktar gott |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.