AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.681

Något drar ström fast bilen är avstängd & dagen efter är batteriet dött.

Un
1
Uniqe328
328 - e36, 1995
Hejsan, Jag har ett stort problem (eller kanske inte??)
Jag monterar ett fullladdat batteri, bilen startar perfekt. låter jag bilen stå över natten startar den inte.
Jag misstänkte att det var min bilstereo som drog stöm. samma sak efter jag köpte ny, Jag har prövat byta batteri då jag trodde det var dåligt, men samma problem uppstår igen.
Jag har även miss tänkt den lilla lampan till startspärren, men kan den dra så mycket ström,, omöjligt?!

Uniqe328
Bayer_Aleks
Har du monterat på något nyligen, typ stereo, slutsteg eller liknande?
För att lokalisera, mät strömåtgång från batteriet med en multimeter, och plocka sedan ur säkring för säkring ur säkringsboxen så ser du vilken del av elsystemet som ställer till med dina problem! Felsök sedan vidare genom att koppla ur de apparater som är kopplade på den säkringen när säkringen är återmonterad, då hittar du vilken apparat som inte fungerar korrekt.
je
13
je200
325i 91
Kolla bagagelampan och kontrollera att den släcks när luckan är stängd (jag kollade igenom skidluckan) , så var det för iaf mig när jag hade samma fel som dig..!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Precis som flashg säger så är multimetern ditt bästa verktyg här.
Ställ in den på att mäta ampere. Den skall visa plus med lite varv på motorn, typ 0 eller lite plus på tomgång och ytterst lite minus med tändningen avslagen.
visar den mer än 0.5 minus med tändningen avslagen så dra säkringarna en efter en.. till slut så ramlar den ner på 0.5 eller 0 och på den säkringens krets ligger problemet.

Oftast är det något man själv monterat eller en brytare typ lampan i bagaget som är problemet.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.