|
|
|
|---|---|
| Är dessa bilar något att ha? Den är till min flickvän så hon behöver ingen med stark motor. Säljaren påstår att kamremen ska bytas vid 18 000 mil. Vad jag hört så ska den bytas vid 12 000 mil. Någon som vet något om dessa bilar? | |
|
Min mamma har en VW 1,4 75 HK från -03 och är mycket nöjd. Kamremmen ska bytas vid 120.000 km eller 5 år på 1,4'an. Jag hade satsat på en 1,4 istället. Hade en 1.2 55 hk som hyrbil och denna drog mera bränsle än mammas bil, och var helt otroligt slö. |
|
|
Jag har 2 vänner som haft VW polo av efterfrågad årsmodell i familjen. Bägge har råkat ut för skurna motorer till följd av frusen vattenpump? Ingen fick något på goodwill garanti trots att felet verkar vara vanligt för modellen. Dock vet jag inte vilken storlek på motorn dom hade. |
|
|
Det bunf pratar om är 2 olika fel. På dom flesta VW bilar pajjar vattenpumpen runt 10" mil då den är gjord av plast och lossnar från axeln. Att motorn skär beror på felaktig vevhusventilation som sammlar vatten och fryser, då trycker motorn ur sig oljan och skär. Det vanligaste felet annars på små VW bilar är trasig växelåda, en dålig tätning i botten på lådan gör att olja rinner ur och lådan skär. |
|
|
1.2:an har kamkedja så boka inte in ett kamremsbyte. ;-) |
|
|
Isåkare => Du kanske har rätt, men min erfarenhet från en VW Golf IV 1,8, är precis likadan som bunf pratar om. Den bilen fick ett nytt topplock monterat efter det att vattenpumpen gick sönder, vilket resulterade i att kamremen gick av eftersom vattenpumpen drivs av just kamremen. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.