|
|
|
|---|---|
|
Idag gick jag på jobbet med att byta abs-sensorer fram. Började höger fram och kände på skruvarna. De satt hårt. Sprutade en del 5-56 på dem och så började jag dra.. Den översta knäppte några gånger och sedan kunde jag lossa den helt. Fick dock med mig en den av örat som håller fast sensorn. Sedan gick jag på den andra skruven. Den knäppte inte men gick att dra runt, fast trögt. Här visade det sig att jag hade fel och jag drog av skruven i stället. Sensorn sitter jättehårt och jag får inte loss den alls. Vikade på den och försökte dra men det gick inte alls. Hur svårt är det att borra ut skruven? Brukar sensorn sitta hårt fast? Har ni tips på hur man får loss den på något lätt sätt? Och till sist, i kopplingsdosan på vänster sida sitter det två kablar, en till abs-sensorn och den andra antar jag går till bromsslitagesensorn. Men på höger sida har jag bara en kabel och det är till abs-sensorn. Ska det vara så eller har någon "trollat" bort kabeln??? | |
|
Hur svårt det är att borra ur skruven beror på hur mycket du kommer åt den med maskinen (minns ej hur den sitter) sen blör du ju gänga om hålet och skaffa en skruv som passar, sensorerna brukar sitta bom-fast bara att slakta med andra ord, och din fråga med den avsaknade kablen höger fram så skall det bara sitta slitagevarnare vänster fram och höger bak! mvh ___Pii___ |
|
|
Hej, Mektips finns under Gör-det-själv. |
|
|
ta bort hjul lagret som sitter med 4bult, ganska enkelt, sedan kan du knacka ut sensorn innefrån, då blir det oxå smidigt att borra. "slakta" sensorn vill du inte göra då kan det hamna resten inne vid hjullagret och förstöra den nya sensorn som är exktremt känslig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.