|
Sida 17 av 20
|
|
|---|---|
|
Grattis till en unik bil! Ser att du har lite roliga planer med mappning!;) Känner ej till vem som kan mappa i GBG tyvärr. Men se till att mappa på 99 oktan V-Power och justera kamfasningen samtidigt för ökad effekt i mellanregistret och på toppen. Det kostar mellan 7-9000:- om det ska göras i bromsbänk. Lycka till BMW CS #07491 |
|
|
hej, jag kapar tråden lite - jag har blivit intresserad och inspirerad av 320 si. Vågar man skaffa en beggad sådan, den är ju lite speciell är det stor risk för dyra reparationer nu när bilarna är några år gamla? mycket tacksam för att höra era erfarenheter. MGY |
|
| Tja. Någon som har en 320si runt eller i Eskilstuna som man skulle kunna kika på och kanske provköra ? | |
|
Är du ute efter att köpa eller bara provköra? Du kan få köpa min. Carbonsvart 4300mil, full utr, utom navi o taklucka i nyskick. Pm:a isf. Bor i Sthlm. Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Vad är det som skiljer en 320si mot en 320 m-sport i utrustningsväg? Är det comfortpaket, advantagepaket på si:n med? |
|
|
Lite olika beroende på vilket land de såldes i.. M-Paktet var + Bavaria paket var standard i Sverige. Bavaria var som typ Advantage + comfort plus lite till. (Inget belysningspaket inne dock) Bavaria pkt innehåller: Xenon, Proffessinal stereo, Aux ingång inkl 12 v i handskfacket, volym styrning på ratt mm, förberedelse för telefon, Klimatronic, farthållare, skidlucka, regnsensor, aut avbländningsbar backspegel, uppvärmningsbar framruta, samt bakruta, el hissar, automatiskt helljusassistent, justerbart armstöd i skinn, bagagerumspaket med första hjälpen och BMW verktyg .. Kan ha glömt något. Jag har även HiFi högtalare men det var extra. I princip fullmatat. Det som fattas är Navi, taklucka, belysningspaket inne.. Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Ska tillägga att stora Bavariapaketet inte fanns att tillgå innan 2006-05 att välja till. Så det finns rätt många 320 si som är snikutrustade. Har en god vän som köpte sin vita 320si snikutrustad med endast comfortpkt enbart pga att han ville spara vikt när han skulle köra på bana.. Hans bil kostade vid köpetillfället 322.000:- på M-Bilar 2006.. Min bil som har betydligt mer utrustning kostade 374.000:- vid köpetillfället hos Bmw Haga Norra Solna. BMW CS #07491 |
|
| Beolab: Ett antal av de saker du listar är ju standard utrustning för 3-serien. Alla bilar hade AUX och 12v i armstödet. Även förbandslådan och verktygen i bagaget, elhissar, eluppvärmd bakruta med mer är standard. | |
|
Sitter med min utrustningslita o skrev av enbart. Står ej vad som är standard i 3 serien, men det stämmer Chris87. BMW CS #07491 |
|
|
Någon ny förmåga som köpt en 320Si ? Alltid kul om du skrev i denna tråd, och dela erfarenheter samt framtida tuning, trim o väghållning som kan uppgraderas. Mvh Fredrik L BMW CS #07491 |
|
|
Min bil är till salu/intressekoll om någon är sugen. Priset kan disskuteras vid intresse: Länk Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
I över två år har jag förskt hålla denna tråd vid liv, men det är i princip endast jag som har haft intresse att dela mina uppgraderingar och tankar av att förädla denna mycket udda och körglada modell ytterligare. Har nu sålt min ögonsten till förmån för en ny ögonsten: M3 SMG II -04 Carbon Black! Kan nog vara en av världens bästa motor och vxllåda.. Kommer fortfarande övervaka denna tråd då Si:n ligger mig varmt om hjärtat. BMW CS #07491 |
|
| Grattis till en grymm bimmer!!! Såldes si-n för det priset du ville? | |
|
Bump. Ingen här som har mera långmilarapporter, eller trimresultat att förmedla? Varvtider att jämföra med "monster"? mm mm Jag antar att motorn borde få att gå ännu bättre, med en del "lagom" kostsamma ingrepp? (inte kompressor eller så, utan högre varvtalsstopp, insug och utblås). Downsizing är ju alltid roligt - måste inte vara V8... Bara nyfiken. |
|
|
Ingen än som har trimmat N45B20S motorn än, mer än chippning/mappning + avgas med racekattar som ger 15-20+ hk . Motorblocket klarar högre effekt då det är samma som i WTCC bilen. Så runt 300hk borde inte vara några problem. Med vänlig hälsning, Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Och just det E90 320Si gör Nordslingan på 8.50-09.14 min. Mycket respektingivande tid om man tänker att den endast har 173hk+ men ett fantastiskt gokartchassi med optimal viktfördelning. Klart en extremt rolig bil på kurviga vägar, där det är du som chafför som sätter gränserna för hur snabbt du vågar köra...;) BMW CS #07491 |
|
|
Janos09: Ja den såldes för det priset som hag ville ha. Den var i extremt bra skick och lagt ned ca 70.000:- genom åren på en redan fin bil i nyskick med bla ny lack, klimatruta, däck Michelin PS, TurboCenter Mappad, moddat insug, responsmodul, blackline baklycktor, spacers, egenutvecklad UUC inspererad shortshift, Kolfiberdifusor bak, kolfibersplitters fram, Bmw Performance interiör mmm... Med vänlig hälsning, Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Hej Thomas fra Danmark her. det er en gammel tråd, men jeg vil da lige melde ind at der stadig findes folk der kører 320SI Den skulle have lidt mere power så var den perfekt. Måske et rotrex kit? |
|
|
Beolab: Vore kul om du kunde höra av dig till mig då jag skulle vilja ha lite info om din gamla 320Si! Lägg gärna ett mail till info@pkbil.se Mvh Peo |
|
|
Är kvar;) Vad vill du veta? PM:a mig isf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.