|
Sida 15 av 20
|
|
|---|---|
|
Hum okej, en bakre difusor till bilar utan M-pkt? Är det bmw org? Har du någon länk? BMW CS #07491 |
|
| jag tittade i performance katalogen. Det såg precis ut som m-paketet. men måste ha varit en hel performance kjol eller nått stod: For cars with aerodynamic pack och sedan bredvid stod det: For cars with M aerodynamic pack :P | |
|
Ok tror att jag förstår vilken du syftar på.. Det är till Performancebodykittet som den difusorn tillhör.. o som även ska passa m-sport.. Grejen är att tror ej den smälter in lika bra om man bara har den utan ö BMW CS #07491 |
|
| Nej det är nog sant. Ja det kommer nog bli ett lyft med kolfiber delarna, du får se till o ta lite bilder så man får se hur det ser ut. Tycker det är svårt att få en uppfattning i performance katalogen :) | |
|
Ja det ska jag direkt efter jag har fått bilen från lack och allt sitter monterat. Var ute och körde en Audi RS6 Avant med Bilstein PSS9 Coilovers igår. Vilket j*vla mos! Helt sjuk bil.. Hängde av en Porsche 996 Turbo på E4:an vilket inte var så stora problem.. hehe RS6:an är som att köra en cigarettbåt fast på land =) BMW CS #07491 |
|
| haha, trevligt! har funderat lite på just en sådan, runt 01a. Inte farligt dyra och fyrhjulsdrift, men det är ju en Audi. Där det rasar för mig, hört mycket dåligt om dem och framförallt om handlarna och tycker dem är lite plastiga! | |
|
Just rs6:an kändes rubust, men det borde det vara på en miljonbil.. BMW CS #07491 |
|
| hahaha, har dem gått så högt upp i pris nu? :O. Fan en 01-02 får man ju för 150 typ! | |
|
Det här va en 04:a svensksåld iof, samt jag pratar nypriset.. BMW CS #07491 |
|
|
Min E90 rycker vid inbromsning. Jag antar att det är något fel på bromsskivorna. Måste de bytas eller går det att ordna på annat sätt? Jag använder bilen relativt lite, kan det påverka? |
|
| Om hela bilen rycker är det bakre bromsskivorna som är skeva, skakar bara ratten är det dem främre. Går inte att fixa på annat sätt än att byta skivorna :). Fast finns ju miljoner skäl till att bilen rycker vid inbromsning, men på en så ny bil är det den troligaste orsaken :) | |
|
Såg den silvriga Si:n som borgs bil sålde på blocket idag som stog parkerad i sunbyberg.( Xwa048). Sedan en carbonsvart i solna (awk985). Kontentan av detta är att det börjar bli dag för en träff på brostugan i samband med bmw träffarna på brostugan i drottnongholm i sommar tycker jag.. Sedan en dags inspererad körning på ekerö efter dess slingranda o kurviga vägar... BMW CS #07491 |
|
| Låter skojj! Ingen aning om vad någon av ställena du just skrev är för nått. Har varit i stockholm 3 gånger tills dess att jag fyllde 12 tror jag :P. Efter det har jag bara kört igenom påväg till skåne!. | |
|
Google Maps är don vän... I drottningholm bor kungen till exempel;) BMW CS #07491 |
|
| Tycker att en träff låter som en bra idé, när i tiden ligger träffarna på brostugan? | |
|
Bmw club of sweden brukar ha träffar på brostugan måndagar, sedan så är det allmenhetens åkning på onsdagar med start runt två veckor innan midsommar.. Bmw cs får man gå in o kolla på deras hemsida när det kan vara träff/årsmöte på brostugan.. BMW CS #07491 |
|
|
Undrar om någon haft problem vid kallstart. Nær man tryckt startknappen så varvar den upp till ca 1500 rpm normalt, sen nær den minskar vartalet så børjar hela bilen skaka, motorn misstænder mm., ibland så dør den. Men efter några sekunder så går bilen nomalt, før en si då, lite småryckigt upp till ca 3000 rpm(har sett att det hjælper med ny programmvara) Detta hænder bara nær bilen ær kall. Några gånger har det hænt att bilen inte startar alls, då har det hjælp att vænta en stund. Sen startar den igen, detta hænde mest under vintern. Dax før nya dæck, funderar på att ta vanliga dæck, inte RFT, någon som har erfarenhet om detta? Blir troligtvis Michelin pilot sport3. |
|
|
Byt programvara till den senaste på Bmw så blir det lite bättre! Jag tror nya däck skulle göra susen och slippa skumpigheten RFT ger mm ! Mvh BMW CS #07491 |
|
|
svar till 320 si: Hade samma problem med min angående startproblem. Verkstan ställde om varvtalsregulatorn. Min uppträdde dock som din när det blev varmt i våras och inte när det var kallt. Nu går hon som en dröm igen. Dock låter det som bilen är utrustad med elmotor innan den blir varm, nått typ av vinande ljud. är det någon som har vart med om det? Lycka till. /Rikard |
|
|
Det vinande ljudet kommer från växellådan. Hum varvtalsgeneratorn säger du? Den ska jag se till att dom ställer nästa service, då tomgången är rätt svag. Speciellt vid fickparkering , o får motorstopp då kan den va lite skinkig att få igång..? Men ska testa med det.. BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.