|
Sida 12 av 20
|
|
|---|---|
|
Nu finns det steg 1 kompressorkit hos Schaper Turbotechnik till E90 320Si !!;) Kittet ger utan intecooler 67hk+ samt 80Nm+ Supercharger Kit Stage 1 for E90 320si [75051] 4900,00EUR Supercharger Kit Stage 1 for E90 320si Click to enlarge Superchargerkit for E90 4cyl 320si Boost: 0.4bar Power: 240HP Torque: 280Nm Set includes: - Supercharger Rotrex C30-94 - Pulley 100mm - N45 bracket - Belt 6pk - Chargin pipes - BlowOff Valve - Airintake - Oilkit for C30 Supercharger - Dyno tuned software Build in and mapping: 950EUR This product was added to our catalog on Monday 01 February, 2010. Steg 2 som kommer innehåller intercooler samt avgassystem med metall racekat . Effekt runt 270-280hk Steg 3 kommer innehålla utöver det nämnda ovan: insug extraktorgrenrör racekat spridare samt vassare kammar! Effekt väntas landa på runt 305-330hk++ Enl Schaper Turbotechnik via mailkontakt. [url Länk [/url] Mvh BMW CS #07491 |
|
| Väldigt coolt! | |
|
Nu har jag ju inte bilen för det, men är ändå nyfiken, lämnas det några garantier? 15000 för delar, montering och mappning? |
|
|
Det kostar snarare 59.500:- monterat o klart. Garanti kan lämnas genom tecknande av deras försäkring. Mvh BMW CS #07491 |
|
| helt ok pris .. med den effekten skulle det bli som en m3 e30:P är det ingen som satsat på lättarestolar och kolfiberdelar?? kanske itne hjälper så mycket men blir mycket snyggare:P | |
|
Sugen på trim Fredrik? Tittade in på blocket och fann denna idag, kan nästan sätta min högra hand på att det är samma bil som fanns på KVD tidigare i veckan. Nu ca 50K dyrare än vad den gick för på KVD. Tycker det är en hel del faktafel i annonsen dessutom. Länk Mvh Markuz |
|
|
Amonsson, vart tog du vägen? Fick du bilen såld? Mvh Markuz |
|
|
Lite kul att det finns att tillgå enbart. Ska jag trimma ska det vara ftån grunden med insug kammar spridare avgas kat extraktor mmm sen kompredsor med intercooler på det.. Då snackar vi.. Vill inte köra något halvdant isf.. Amonson vore kul om du kunde PM:a mig vad du slutligen fick för din pärla? Mvh fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Men de delar du nämner ingick väl i steg 3? Tittade du in på länken och synade annonsen? Har fått fram reg.nr på KVD objektet, ska bli kul att se om handlarens bil är densamma. Mvh Markuz |
|
|
Ja precis steg 3=) Lite dyrt kanske, men va den skulle gå fint.. Det ser ut att vara den som KVD sålde=) Vilket ockerpris!! Kul att dom tror att dom ska få 229k för en bil som har gått över 8000mil. Är du fortfarande sugen på en Si Markuz? Köp min om du vill ha en skön bil i mint cond. |
|
|
Jo, en SI med detta steg 3 kit samt vässad väghållning och mattsvarta CSL fälgar skulle sitta fint. Klart men är sugen på en SI men har många järn i elden just nu så det får vänta. Men jag har absolut inte förkastat ditt objekt, har du bestämt dig en gång för alla att sälja eller? Angående KVD bilen och den som Bilgruppen i Kalmar har till salu så ÄR det samma bil. Alpinvit med reg.nr BXA833. Utpris på KVD var 168300Kr, klubbades för 180500Kr och nu prissatt till 229000Kr! Ställde dem mot väggen om hur de motiverade skillnaden mellan klubbat pris och prissättningen hos dem men har inte fått svar än? Mvh Markuz |
|
| Det är vel inte så svårt att motivera. Dom vill helt enkelt tjäna en hacka på den. Sen är det vel så att rätt många av dom bilarna KvD säljer, köps av andra bil-handlare. | |
|
Hallå, nej pärlan är inte såld, Tydligen omöjligt att sälja den på vintern här i norrland.. Inte konstigt iof, vi har över en meter snö där jag bor och såfort det kommit lite nytt får man skotta framför bilen för att komma in på några vägar alls :P. Börjar störa mig lite på att alla som ska sälja SI snabb kopierar hela min annons, tog mig fan ett tag att skriva den :P. 3 bilar nu som haft min text... Pfft! Sedan har jag fortfarande svårt att bestämma mig för att verkligen göra mig av med den, vissa dagar bestämmer jag mig, vissa dagar känner jag att jag verkligen vill ha kvar den... Jobbigt med speciella bilar som verkligen fastnar i hjärtat :/ |
|
|
Din bil väcker i mina ögon ett mycket större habegär än dom trötta helt org silvriga eller vita som har gått långt som ligger på blocket nu. Vad är det högsta pris du har fått på den? En grej du kan prova är att ta bort BMW Motorsport stripen i framrutan i photoshop för att äldre köpare ska få lite mera köplust. Mvh Fredrik |
|
|
Motorsport strippan är ju borta överhuvudtaget, har dock inte tagit nån vinterbild iår så fick bli en gammal :P, men borde se över bilderna, helt rätt! Det jobbiga är ju att ingen har hört av sig alls, eller jo, en skåning som ville byta den mot en 04a 645a, men det var ju inte intressant för min del :P. la ju först ut den 225 men efter en månad sänkte jag den till 205. Har sagt själv att jag säljer den inte för under 200, det är verkligen sista priset vid en snabb affär, för annars förlorar jag för mycket på bilen så då behåller jag den ett tag till :) |
|
|
Det låter sunt! Bilder säger mer än en text. Jag tror bilderna inte behöver vara så exeptionella utan lite mera "mogna" som sticker ut lite från mängden, men inte för mycket då man lätt kan tänka "ungdom". Sedan tror jag inte det finns så många på blocket som söker på sökordet 320Si direkt.. Gör så att den blir sökbar genom att skriva Bmw M3 E46 tex då kommer fler se bilen och få intresse. Tänker att det finns säkert tusentals varje dag som dreglar över en M3 E46 men har inte råd att äga en, det är där M3 de Light 320Si kommer in i bilden!!! =) Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Ja absolut, får se över sökordet, tack för tipset :). Däremot springa ut en snabbis o ta bilder på en halvskitig bil gör jag inte, utan det ska vara ordentligt rent o snyggt, måste ju visa bilen på det sätt den har underhållits :P Själv håller jag på att bli tokig på att hela bilen är ren o snygg men röven är skitig, all jävla skitig snö från vägen som yr upp och fastnar och har inte tillgång till tvättgarage denna vinter heller. Jag vill alltid ha en nytvättad bil, annars mår jag kass. |
|
|
Intressant modell och alla ägare verkar lyriska mer eller mindre. Vad var egentligen standardutrustning i den kärran? M-sport-paket och comfort? Ingick Xenonljus och sådant lull-lull då? / Hugo |
|
|
Ja visst fan är man lyrisk. Fantastisk bil att transportera sig i. Den väger dock ibland lite lätt och det i kombination med BMW-s punkteringsfria vinterdäck kan ibland vara en rysare en vinter som denna. För övrigt går den att köra snålt om man vill. Körde den helgen som var tur/retur sälen-ludvika på 0,78l/milen beräknat vid tankning och ej efter färdator som visserligen är ganska precis. Det enda som gäller nu är att byta ut båda uppsättningarna nya punkteringsfria däck som är monterade på både sommar och vinterfälg. Ska bli spännande att känna skillnaden på sommardäcken då det punkteringsfria va lite väl krängiga och spårkänliga. Nej xenon var nog inte standard liksom klimatautomatik m.m.m.. dock var m-sport standard Såg för övrigt att det va samma bil som nu kommit ut på blocket som förra veckan låg på kvd. Vad innebär igentligen bavaria paketet? /Rikard |
|
| fan va alla lyckas köra sina bilar billigt :O jag har aldrig fått den att dra under 0.88 och det var vid långkörning i 90. nu för tiden kör jag oftast blandad körning och då är det 1.2 som gäller för mig! :( Bensinräkningen blir rätt fin eftersom jag bara kör på V-power och har gjort det hela tiden :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.