|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
perravbg: fräckt att du har en tjänstebil, coolt. Grattis! Misstänker att du rullar omkring och lyssnar på Magnus Uggla, "För kund och fosterland" och sjunger med ljudligt på vissa ställen... Sedan om du väljer att vässa hos Ess så är det säkerligen ett bra val, finns mycket gott skrivet om dem. Berätta gärna positiva erfarenheter därifrån, mycket bättre sätt att marknadsföra något än att snacka skit om andra utan grund för det. |
|
|
Ber om ursäkt för mitt klantiga uppträdande. Naturligtvis är det inget fel på folk från andra länder eller på firmor som optimerar motorer. Ska förresten till Polen nästa vecka i affärer, till Gdansk. Har varit där flera gånger. Kanske man skulle bo i Sopot och bada lite? Ha det så bra alla BMW vänner. MVH Per |
|
|
Bayer_ Aleks HAr du fixat v tech programmvara än lr vad hände? Låter grymmt att dem kan ta ut så mkt effekt! Själv så funderar jag ochså =) har en 745d års 05 300 hk 700 nm orginal vad kostar det om man ska ha max effekt ?? Nån som vet? |
|
Bayer_Aleks |
Inte än, men jag har bokat en RTS enhet till September så jag får återkomma när den är installerad i bilen...först ska jag till bilens hemland o sträcka lite hans ben :))) |
|
bmw Alb: den besten tycker jag du ska ta med dig till Trosa och ställa på Vtechs bänk. De håller som bäst på att bygga om den men ska (troligen) vara klara inom kort. Vore mycket intressant att se vad de kan göra med en sådan motor. Vtechs priser hittar du på deras hemsida och då ingår tid på bänken också och du får en optimerad mappning till just din bil inkl bromsning före och efter. Vet ej om RTS fungerar till 745d, om det gör det kan du ju få en värstingmapp och en lite lugnare som du sedan själv laddar. Vilken låda sitter det i en sådan pärla och vad är den specad för? |
|
|
Det måste finnas kunder från resp. företag som kan ställa upp på M5board? Där tycker jag att man skall visa vad grejerna går för! Själv har jag spänderat 2dygn med ESS och sett vad de använder för att optimera mjukvaran. Bilen går mycket stabilare nu än förut. Mitt mål var att nå Topfart. För det behöver jag hög peak HP, så jag måste offra draget på låg och mellanregister. Det de har för BMW och VAG bilarna är något utöver det vanliga kan jag bekräfta. De har full kontroll över funktionerna i bilen. Det är viktigt att vi titta på jämförbara siffror. Där avslöjas det mesta. Det är som att leka "FINN 5 FEL" ^_^ |
|
| Självklart måste det finnas x35d (eller andra dieslar) som är vässade hos andra än Vtech som vill ställa upp på M5Board. Kommer gärna dit och kör lite! | |
|
Allroad : Vet ej vikken låda men det är en 745d 2005 årsmodel imp |
|
|
Någon som vet hur RTS hanterar felkoder och förhöjda värden som en trimmning ger? Läst i andra trådar om att den inte klarar av att återställa alla värden så att BMW inte ser att man mixtrat med programmet. Varit i kontakt med V-Tech och dom påstår att dessa spår försvinner när man raderar felkoder med RTS. Någon som har tillgång till BMWs program och testat att köra det efter en radering med RTS? Om jag vore BMWs tekniker så skulle jag verkligen se till så att fabrikanten alltid kan se om man mixtrat med bilen i och med att det är så stora summor det handlar om. Men programet kanske inte är så svårt att knäcka för dagens hackers vem vet. Tacksam för synpunkter. MVH /Fredrik |
|
Bayer_Aleks |
Den kan inte återställa dem koder du pratar om utan bara dem ytliga. |
|
Bayer_Aleks: Så man måste ha tillgång till BMW DIS för att kunna rensa ALLA felkoder samt "tuner codes" mappen Har jag fattat rätt då? |
|
| Det är ju det som är av största intresse..att återställa alla förhöjda värden. Ska kolla vad VTech säger om detta. | |
|
Så här sa V-tech: "RTS återställer bilen till original program. RTS kan dessutom radera alla motorrelaterade felkoder. Får man dock fel i annan styrenhet kan RTS inte radera detta. Dock är det mycket osannolik att det skulle uppkomma någon felkod. Med Vänlig Hälsning V-tech " |
|
|
Jag har fått ett liknande svar av V-Tech Men jag är inte helt säker på att de värden som överskrider original, (och som tydligen loggas) hamnar i den styrenhet som RTS:en kan nolla. Enligt vad jag läst i en rad olika AP trådar, så syns det om man haft höjd effekt, oavsett hur noga du kan "städa". Det verkar vara mycket svårt att få ett rakt och tydligt svar på detta. (och OM det går att dölja) |
|
| Jag tror de ända sättet är att radera med BMW DIS för att få bort allt. | |
| Om man har en programvara som aldrig varit i en trimmad bil och skriver över den trimmade då, skulle det fungera? Eller finns det spår i en annan enhet som man inte kommer åt? | |
|
Sevak: Jag misstänker att du har rätt där. Och eftersom jag värdesätter mina garantier högre än att få bättre drag i bilen så kan man stryka mappning tydligen. Även om det hade varit grymt roligt att få se/känna skillnaden :-) Frågan är om det finns någon annan som har koll på detta till 100%? . |
|
| Det finns ett verktyg som kan radera alla felkoder i alla moduler i BMW, även dolda felkoder. Länk | |
| Eller så åker du bara till någon som har Bmw DIS och raderar felkoder. | |
|
Sevak: Vem häromkring har en DIS som man kan låna som inte är BMW själva? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.